m0g1e Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Heisann! Har plassbehov på en relativt eldre Win2k3 server hvor partisjonene er bygd opp følgende på RAID 5: A:\ - Dell Recovery C:\ - System 20GB D:\ - datapart 170GB D-partisjonen benytter lite plass, men på grunn av noen vanskelige backup-rutinger som jeg ikke får ordning på i Mamut blir C-disken fort full på grunn av mellomlagring. Må få repartisjonert raidet for større C-partisjon eller mellomklone raidet til enkeldisk og videre sette inn større disker for RAID 5. Ønsker å gjøre dette så kort og smertefritt som mulig. Om noen har erfaringer eller programvare for kloning eller andre tips er dette topp. Har en del erfaring med kloning . men ikke RAID kloning - fra før. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Regner med det er HW raid. Eneste forslag her er å prøve å boote med Gparted og se om den viser raid-settet som én enkelt lagringsenhet. Hvilken HW har du? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Hei Geir. Har erfaring med Gparterd, Clonezilla og Acronis, Norton Ghost. Best Har akkurat åpnet serveren og har 3xSCSI (SAS) Fujitsu 146GB disker 15kRPM. Usikker hvilken kontroller som kjører SCSI RAIDet, men det er enten et Adaptec SCSI eller PowerEdge Expandeble Raid kontroller. Hele serveren et et ferdigbygd sett fra Dell. Forsøkte akkurat en Norton 11 med SCSI support, og Acronis Image uten å finne raidet. Behøver med andre ord et image-software som støtter kontrolleren min. Update: Neimen! Clonezilla fant partisjonene. Nå spørs det å se hvor langt jeg kommer. Oppdaterer fortløpende! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå