Gå til innhold

sliter med motivasjon

Anbefalte innlegg

hei, som overskriften sier så sliter jeg med motivasjonen til å trene -.-

og å spise riktig, har liksom ikke "gidd" til å komme igang...

så jeg lurte på hva dere gjør for å holde motivasjonen deres oppe?

og om dere har noen tips til hvordan motivasjonen kan komme tilbake..?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på denne

pluss en del andre videoer en gang iblandt! Hjelper også å se sloste filmer, mma filmer osv osv.. blir sykt gira på å dra til gymmen da !
Lenke til kommentar

Ser på denne

pluss en del andre videoer en gang iblandt! Hjelper også å se sloste filmer, mma filmer osv osv.. blir sykt gira på å dra til gymmen da !

takk for svar, men denne har jeg sett før+ mange andre filmer fra zhasni :p

Lenke til kommentar

Jeg multitasker under trening slik at jeg ikke kjeder meg, (trening er kjedelig hvertfall for meg som har en veldig aktiv hjerne), så jeg hører lydbøker, jeg liker ikke å sosialisere når jeg trener for folk skal aldri trene det samme som deg, eller like lenge.

Jeg har gjort trening til endel av mitt morrarituale: opp dødstidlig en skive frokost, buss til byen, 2 bananer for å booste blodsukkeret litt, 20 min oppvarming, 40 min med vekter, 10 min strekking/tøying/balansetrening 30 min i dusj og badstu. Etter denne rutinen glir dagen a sted. Du kan og være rammet av en eller annen mangel, jeg er ikke en "shake"-person men jeg trenge litt mer energi til treningen, og jeg bygger muskler så jeg begynnte på kreatin, og fikk tredoblet energien min, så kan være at du har litt lavt inntak av proteiner, mineraler, eller karbohydrater. Et triks en venn av meg har brukt, (han går på antidrepressiver), han tar lykkepillene i gardroben før trening så de begynner å virke mens han trener etter en stund blir det en psykosomatisk reaksjon at trening utløser en lykkefølelse.

Knaksje og treningsformen du driver med ikke er for deg, hvis du bare løper rundt på apparater å leker, så kan du jo variere med spinning, eller andre aktiviteter som treningssenteret ditt arrangerer.

-frank

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-105476

Se på treninga som et mål i seg selv. Vær fornøyd om du kommer deg på trening 2-3 ganger i uka. Etterhvert vil du komme i bedre form, noe som fører til at det blir morsommere å trene. Resultatene av at du gidder å gå på trening vil komme etterhvert uansett. Det er ikke nødvendig å trene seg tom hver gang, bedre å gå fra trening med lyst til å trene mer enn å gå hjem og føle seg utmattet og jævlig. Da vil barrieren for at du går på trening neste gang bare bli høyere. Bare sett listen litt lavere og ikke sammenlikne prestasjonene dine med folk som har trent mye lengre enn deg.

Det er ihvertfall min erfaring etter noen år med treningsopphold.

Lenke til kommentar

meldte meg på en cagefight event,om jeg ikke trener kommer jeg til å få grisebank :thumbup:

indre motivasjon er det som må til for å klare å reise på trening dag inn og dag ut hele året. du må ville det selv, ytre motivasjon som en lyst til å se bra ut, få damer, "vise" noen andre osv gir deg kanskje drakraft i noen uker eller mnder, men så daffer det av. noen får motivasjon av selve treningen, av å se framgang og at de endrer utseende sitt, andre får motivasjon av å melde seg på konkurranser. Sistnevnte er vel desidert flinkest å reise på trening av de to.. Om du kun har ytre motivasjon, må du sette deg ned og gå i deg selv og finne ut hva er det du egentlig vil. Om du bare vil se bra ut er det lettere å endre kostholdet litt enn å dra ut å løpe opp et fjell eller dra på gymen når alle andre drar på fylla.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får motivasjon av å se resultater både utseendemessig og av å bli sterkere, og tenke på at om det kommer en idiot på byen som ypper juling så er det bare kjefte han huden full og du vet at om han skulle prøve seg så har du styrken på din side :)

Lenke til kommentar

Jeg får motivasjon av å se resultater både utseendemessig og av å bli sterkere, og tenke på at om det kommer en idiot på byen som ypper juling så er det bare kjefte han huden full og du vet at om han skulle prøve seg så har du styrken på din side :)

Å være sterk er ikke det samme som å være god til å slåss. Det er jo en fordel, men det er dumt å skape seg en falsk trygghet hvis man for eksempel ikke eier et snev av koordinasjon.

Lenke til kommentar

På trening så skal fokuset være trening. Forstyrrer man seg selv med andre ting så vil dette gå utover treningen uten av man er klar over det. Du skal konsentrere og være fokusert på ditt neste sett. Du skal tenke at hver rep, hvert sett og hver trening gjør deg sterkere og får deg til å gro. Om det ikke er motivasjon nok så blir progresjonen deretter. Trener og spiser man som en liten fugl så forblir man en liten fugl.

Lenke til kommentar

Å være sterk er ikke det samme som å være god til å slåss. Det er jo en fordel, men det er dumt å skape seg en falsk trygghet hvis man for eksempel ikke eier et snev av koordinasjon.

Jeg vet det, men likevel..man ska jo være veldig uheldig om han fyren også kan å slåss ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...