wiberos Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Det er ikke riktig det der: Du har sikkert bærbar med Win 7! eller? Hvis ja: -kople usb -åpne CMD as administrator og skrive: diskpart select disk 1 (Kontrollere at usb er disk nr 1,det kan du gjøre i diskbehandling.VIKTIG clean create partition primary select partition 1 active format fs=fat32 quick assign exit Nå kan du starte PC-en din med USB. Når det starter opp press F8 med en gang. Det vil etter hvert komme opp meny som viser alle enheter som er tilkoplet. Velg USBen. Si meg hvilken feilmeldning du får Endret 5. januar 2012 av wiberos Lenke til kommentar
dannad Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Bærbar med Vista. Formaterer USB-penna nå. Skal jeg overføre alt som ligger på Windows 7-plata, eller bare 64 bit-versjonen? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) VIKTIG Ikke kople USB på noen USB 3.0 port. Det går ikke. Kople den back på en av de USB 2.0 portene. Du trenger ikke å kopiere Win 7 filene. før du tester at USB er bootbart. Riktig feilmeldning som vi forventer er: BOOTMGR IS MISSING Endret 5. januar 2012 av wiberos Lenke til kommentar
dannad Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Okay, skal straks teste når formateringa er ferdig. Tok litt tid... Jeg ser din guide er den samme som denne: http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/ Men jeg følger dine steg foreløpig. EDIT: Jeg formaterte visst minnepenna til FORMAT FS=NTFS, i stedet for fat32 quick. Har det noe å si? Endret 5. januar 2012 av dannad Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Quide du henviser til er delvis kokos, spesielt når man blir bedt om å kjøre bootsect commando. Formatere til Fat32, vi trenger ikke ntfs på en minnepenn. Det går veldig fort. I tillegg kan du ta bilde fra innhold fra din DVD? Endret 5. januar 2012 av wiberos Lenke til kommentar
dannad Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Fikk den feilmeldinga vi var ute etter: BOOTMGR mangler Trykk Ctrl+Alt+DEL for omstart Endret 5. januar 2012 av dannad Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Ok da skal du kopiere over alt du ser i DVD til den USB og prøve å installere. Kople fra den 1TB disk og den Blue ray spiller.Jeg pusser tennene i mellomtiden!!! Filene du skal kopiere ser ut slik: boot efi sources support upgrade bootmgr bootmgr.efi ikke en folder med alt det i. Velg den 64 vesjon Endret 5. januar 2012 av wiberos Lenke til kommentar
dannad Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 De filene får jeg ikke tak i, for fila til W7 er en .exe som ikke lar seg utforske... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Har du en bilde fra den 64bit DVD? Problem her at du har en DVD som er ikke beregnet for install. Vi får se i morgen da. Men nå må jeg si goodnatt also Endret 5. januar 2012 av wiberos Lenke til kommentar
dannad Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Okay! Tusen takk for hjelpa Da kjøper jeg en ordentlig DVD i morgen som burde fungere. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det du har er Windows service pack 1 (SP1) og ikke Windows 7 installasjon media. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Det ble nevnt tidligere i tråden et verktøy du kan bruke for å lage en bootbar usb. Prøv det først. NB: Det går ikke ann å instalere Windows 7 fra minnepenn hvis den er koblet til en USB3 port. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1405923&view=findpost&p=18799024 Endret 5. januar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
dannad Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg skal i morgen dra ut og kjøpe Windows 7 hos forhandler og prøve det først, men nå må senga prioriteres. To be continued... Lenke til kommentar
dannad Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Kjøpte W7 hos Expert og putta plata inn i drevet og installasjonen begynte med en gang! Det du har er Windows service pack 1 (SP1) og ikke Windows 7 installasjon media. Takk for hjelpa! Nå kan jeg sove godt nå som alt er løst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Da var det jo som jeg nevnte at din kopi som var crappy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå