Luigi85 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hvordan er den beste måten om man skal levere inn en oppsigelse , er det best å ringe inn å fortelle at man slutter eller er det beste å bare sende en hyggelig oppsigelse ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 På jobb eller en tjeneste? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Slike ting bør absolutt tas skriftlig, vanskelig å dokumentere hva du sa i telefonen i etterkant om det skulle bli behov for det. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Som andre sier, skriftlig...beste er jo at du tar en samtale med sjefen og personlig sier du vil si opp og levere brevet med din oppsigelse. Det synes jeg er den "rette" måten å gjøre det på.... 1 Lenke til kommentar
Luigi85 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 takk for svar for å begynne i en ny jobb så må man noen ganger si opp den gamle så... Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Når man går til en ny jobb, har man som regel oppsigelsestid og må jobbe den tida før man slutter, det er normalt 3 måneder. Det er da ikke normalt å bare ringe og si "hey sjef, jeg slutter oki?" Skriv en oppsigelse, dra til din nåværende arbeidsgiver og lever den personlig. Dèt er normalt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Husk å ikke si opp uten å ha et skriftlig tilbud på bordet fra ny arbeidsgiver da Om du ikke får deg ny jobb så har du karantenetid hos NAV på dagpenger(siden du sa opp selv). Samtidig må du huske på forskjell på lønningsdager mellom arbeidsgivere, og at du som regel har oppsigelsestid på minst en måned, ofte tre. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Når man går til en ny jobb, har man som regel oppsigelsestid og må jobbe den tida før man slutter, det er normalt 3 måneder. 3 mnd? Det var da lenge. Bedriften min opperer med 1-3 mnd. Første 3 årene du er ansatt er det 1 mnd, 3-5 år 2 mnd og 5++ er 3 mnd oppsigelse på. Det er det mest vanlige jeg har hørt om til nå. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 3mnd er nok den vanligste oppsigelsestiden, men man kan alltids avtale seg noe annet om det er ønskelig fra begge parter. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Oppsigelse skal være skriftlig, ref arbeidsmiljøloven § 15-4. Og siden vi er tidlig i januar: Oppsigelsestiden regnes (igjen i følge arbeidsmiljøloven) fra utgangen av inneværende måned. Sier man opp 6. januar og har en måneds oppsigelsestid skal man i utgangspunktet jobbe ut februar. Jeg tror forøvrig samtlige steder jeg har jobbet har hatt tariffavtale med 3 måneders oppsigelsestid. Men jeg kan tenke meg at det er en del bransjeforskjeller her - i mange bransjer kan det være krise om arbeidstagere forsvinner for fort, og da har arbeidsgiver også interesse av å avtale lengre oppsigelsestid enn arbeidsmiljølovens minimum. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Oppsigelse skal være skriftlig, ref arbeidsmiljøloven § 15-4. Men siden formfeil kun får virkning hvis det er arbeidsgivers formfeil, jfr. § 15-5, har regelen i praksis liten betydning. Lenke til kommentar
Luigi85 Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 jeg arbeider på båt i mitt tilfelle da , så det er sjømannsloven § 5 som er i avtalen så jeg tolker det til å være 1 mnd for min del , har ikke vært der i 3 år enda. Takk for mange svar , det er jo kjekt å vite litt om slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå