idamiipo Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei! Håper noen flinke og snille som er litt klokere enn meg når det gjelder pc kan hjelpe meg! Jeg har en bærbar HP, rundt 2 år gammel. For en stund siden begynte det å låte rart og pipe litt i laderen min, til slutt fungerte den ikke lenger. Jeg kjøpte dermed en lader på Clas Ohlson. Det som nå er problemet er at laderen ikke vil lade opp batteriet mitt! Så jeg trodde det kanskje kunne være noe galt med batteriet også, så kjøpte meg et nytt som jeg fikk igår. Med engang batteriet og laderen er i, viser symbolet at batteriet lades, tar jeg pila over står det "koblet til, lader ikke" og klikker jeg der blir det bare et kryss over batteriet.. At jeg ikke får ladet opp noen av batteriene er en smule irriterende, da laderen heller ikke vil sitte helt ordentlig i, og om den ledningen har dagen sin kan den dette litt ut når jeg flytter dataen og den skrur seg jo dermed av.. Så, er det noe galt med, jeg aner ikke om det heter noe, hullet man putter laderen i? F.eks den "pinnen" inni der? Håper noen har noe svar, takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg vil tro at du har kjøpt for svak lader. De fleste HP fra den tiden krever 90 W lader. En 65 W lader vil ofte kunne drive PC'en, men vil ikke kunne lade batteriet. Er du riktig uheldig, er det ladekretsen på hovedkortet som er ødelagt. Da er det ikke kosteffektivt å reparere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå