Gå til innhold

markedundersøkelse angående kjøp av båttype.


passer denne for deg ?  

6 stemmer

  1. 1. Er du rette båtbruker for denne type båt

  2. 2. kunne du brukt denne båt til ditt "vanlig" bruksmønster

  3. 3. Hvilken type båtbruker er du

    • Ikke min type båt
    • Kun til rekrasjonsturer
      0
    • Kun til strand/øyturer
    • Hyttebåt
    • Bruker båt til og frakte matrialer, etc.
      0
    • Hobbyfisker
      0
    • Alle ovenstående forslag
  4. 4. Bruker du båt hele året

    • ja
    • nei
    • ville du utvidet sesongen ved å eie denne type båt.
      0
  5. 5. Er det positivt at du har mulighet til og gjøre forandringer etter egent ønske ombord

    • ja
    • nei
      0
    • vet ikke
      0
  6. 6. Er prisen riktig i forhold til din oppfatning av denne type båt skal koste ny



Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å begynne og produsere et spesiell type båt og er litt nyskjerrig på markedet.

 

Denne type båt er relativt røft bygget og prioritert for å tåle juling, veldig stabil, har god bæreevne for frakt av materialer etc.

Det er ikke lagt vekt på Design utover kjøreegenskaper og en tradisjonell layout.

Båttypen er beregnet for helårsbruk, selv-drenerende, og god oppdrift/flyteevne.

Høy rekke for sikker bruk i røff sjø.

Lett-planende skrog.

 

I første omgang blir jeg og produsere 19" båter lagt av 4mm helsveist aluminium, vindskjerm i polykarbonad "uknuselig", "vanntett" elektrisk anlegg samt alt nødvendigheter for å tilfredsstille relaterte CE-krav, klargjort til bruk eksklusiv motor/installasjon av motor.

 

Prisområdet standard båt uten motor blir er anslått til å være ca. 95.000.- pr.stk. ink.mva.

 

Litt teknisk data.

6 meter lang, 1.9 meter bred, vekt ca. 700kg tørr, fart ca 32 knop, motorstørrelse fra 50 hk. til 115 hk.

 

Legger med noen bilder av en tilsvarende båt "21 fot" jeg lagde for 2 år siden så man får en indikasjon på hvordan designet blir.

 

post-151946-0-39788700-1325764848_thumb.jpg

 

post-151946-0-64463100-1325764862_thumb.jpg

 

post-151946-0-42079000-1325764875_thumb.jpg

 

post-151946-0-27182900-1325764898_thumb.jpg

 

Har dere noen synspunkter eller trenger litt mer informasjon så post gjerne i denne posten.

 

Jeg takker på forhånd til alle som vil bruke litt tid for å hjelpe meg igang :)

 

Til Moderatorer.

Jeg driver ikke noen kommersiell bedrift og vurderer å begynne med et enkeltmannsforetak til høsten, for og få tilrettelagt prosjektet trenger jeg en litt uformell undersøkelse og vurderte at dette var riktig emne/kategori å gjøre det i, hvis ikke det er tilfelle så vennligst flytt den til riktig kategori eller PM meg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes mange slike produsenter fra før av, buster, Kaasbøll (favoriten) og andre mindre sveiseverksted. Jobber forøvrig i Kystverket og bruker båter på en mye røffere måte enn de fleste. Alu er absolutt ikke så bra som alle skal ha det til! Den største fordelen er at det er nærmest vedlikeholdsfritt. Vil derfor si at båten du lager burde enten være pen(hytte båt) stor last plass (snekkere osv) eller praktisk med tenke på hobbyfiskere ( smart løsning for haling av teiner, samtidig som du kjører båt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...