Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med SLI på 120hz, ny pc

Anbefalte innlegg

Nydatan ankom her om dagen i posten så satte sakerne sammen uten problemer, installerte alt av stash og drivere jeg bruker daglig for så å sette meg ned for å spille på stasen.

Det jeg kjapt kom frem til var at etter kort tid begynte hele skjermen å flashe i forskjellige farger (hovedsaklig grønn, spilte SWTOR.) Så jeg satte meg ned og googla litt frem og tilbake og fant ikke noen løsning eller noe annet som kunne hjelpe, sjekka at kortene og kablene i dem satt skikkelig fast og ble ikke noe klokere.

Etter mye bytting frem og tilbake med sli bridge, pci-e slots etc prøvde jeg å sette hertzen ned til 60. (har 120hz skjerm) og da funka plutselig alt som om engler hadde blåst i lurer blablabla. Satte tilbake til 120hz og BAM samme problemet kom tilbake så kom til slutt frem til at 120hz må være problemet. Har prøvd forskjellige driverbuilds uten hell eller noe.

Søker nå hjelp her:P

specs:

ASUS rampage xtreme iv

intel 3930 cpu

corsair H100 kjøling

2x evga gtx580 "superclocked" (har prøvd standard clock, funka ikke)

corsair HX1000 psu

32gb corsair vegeance minne 1600mhz

tror det var alt?:o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at alle innstillingene er riktige også under skjermvalg i Nvidia kontrollpanelet?

Dobbeltsjekk at det samme gjelder for windows og at den står på 120.

Om dette ikke fungerer i det hele tatt og du får kun 60Hz så lukter det driverproblemer lang vei desverre , siden jeg ikke har et slikt skjermkort selv så kan jeg ikke bidra så veldig mye til feilsøkingen :-(

Lenke til kommentar

Prøv også å oppdatere bios til hovedkortet om du ikke har gjort det enda , utrolig nok så kan dette også være med på å lage problemer.

får bli det siste jeg prøver, gjorde det med rampage xtreme 3 kortet jeg hadde før og ble noe inn i helsike plaga, endte opp med å fjerne all overklokking og la den forbli urørt siden:P

har fjerna all overklokking jeg har gjort på nydatan uten at det hjalp heller:\

Lenke til kommentar

I følge folk på EVGA forumet er det fordi 120hz ikke funker på DVI kabel på samsung sine skjermer og jeg må bruke displayport.

Det jeg da lurer på, er hvorfor det da virker uten SLI, og om jeg bare kan bruke et DVI-displayport adapter hvis jeg kjøper ett på komplett elns?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...