Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som har prøvd seg på en direkte oversettelse av det franske magasinet har fått møte deres advokater. Nooe av det nærmeste jeg har kommet nær en oversettelse:

From Réponses Photo issue 239 page 8 - Fuji unveils its new X100 digital viewfinder interchangeable lens successor camera. Now with an APS-C size CMOS sensor said to rival the best, mostly because of its special 'random' photosite arangement, no Bayer filter variant, similar but different to Leica's approach

Digest from this article published on non-digital paper in the French press:

The X-Pro 1 arrives in March and should have people talking about its design as well as its Image Quality

..Fuji has confirmed earlier rumors published here by publishing the camera's details. It will hit the shelves around March. According to our information it should retail for Euro 1,300 as kit with the 35mm lens. Fuji also confirmed a new APS-C (1.5X) sensor with the X-Trans Fuji developed technology.

Resolution (pixel count) has not been communicated, Fuji preferring to talk of resolving power equal to if not superior to 24x36 sensors (Full Frame) ..

For å oppsummere artikkelen

- The Fuji X-PRO 1 will cost ~1300 EUR with a 35mm (50mm equivalent) f/1.4 kit. Each lens will cost ~600 EUR

- Available lenses: 18mm f/2, 35mm f/1.4, 60mm f/2.4 macro, equivalent to 27mm, 53mm, and 90mm angle of view in 35mm format terms, respectively.

- All lenses are metal, including hood, and called "exceptional" resolving well that sensor

- Flange distance 17.7mm with large mount diameter to allow for large lens body inside the camera, up to 7.5mm away from the sensor

- Hybrid viewfinder like X100. Optical viewfinder will adjust (zoom) based on the lens mounted with parallax compensation.

- Newly developed APS-C (1.5X) "X-Tran" CMOS sensor

Sensor resolution not specified but claimed to match 35mm format in detail captured

Sensor uses new hexagonal "random" patterned color photosites to avoid color aliasing and dispenses with the AA filter for superior "per-pixel" resolution (like Leica M8/9, Ricoh GXR, and Sigma DP series).

- March availability announced

.. (will update as I find more related material )

Lenke til kommentar

Photorumors.com har mye ny informasjon rundt dette kameraet!

The new sensor called X-Trans is a classic 16-megapixel. RGB filter is arranged in random blocks of 6x6 pixels which avoids the need for AA filter. This design requires a faster processor - the X-Pro 1 has a new EXR Processor Pro.

Lenses

XF 18mm f/2 R

XF 35mm f/1.4 R

XF 60mm f/2.4 R Macro

Later this year Fuji will introduce more lenses, including a telephoto and probably a 23mm f/ 2.0.

Fuji will also launch their own M bayonet adapter for Leica lenses! This is what I have been waiting for! It also explains this post from a while back.

Viewfinder

Similar hybrid viewfinder like in the x100. The X-Pro 1 will have two optical degrees of magnification: x0.37 for wider lenses and x0.60 for the other lenses. This function will be controlled by the menu and can be set manually for third party lenses.

Body

Magnesium alloy body, the upper and lower part will be made out of aluminum alloy. Several new film simulation and repeated exposure are added to the menu.

The Fuji X-Pro 1 camera dimensions are 83 x 138 x 38 mm.

For comparison, the Fuji X100 dimensions are 75 x 126 x 54 mm.

Spesifikasjoner for objektivene:

Fuji XF 18mm f/2 R

8 elements, 7 groups, two aspherical elements

52 mm filter size

dimensions: 64.5 x 40.6 mm

weight: 116 g

Fuji XF 35mm f/1.4 R

8 elements, 6 groups, one aspherical element

52 mm filter size

dimensions: 65.0 x 54.9 mm

weight: 187 g

Fuji XF 60mm f/2.4 R Macro

10 elements, 8 groups, one aspherical element and one low-dispersion element

1:2 scale

39 mm filter size

dimensions: 64.1 x 70.9 мм

weight: 215 g

EF-X20 blits

Fuji-EF-X20-flash-for-X-Pro-1-camera.jpg

X-Pro1 lærveske

Fuji-x-pro-1-case.jpg

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Fuji-X-Pro1-camera-leneses-429x590.jpg

Better%20Fujifilm%20X-Pro1%20pictures%20leak%20as%20lenses%20appear%20for%20Amazon%20preorder%20%7C%20The%20Verge-1.jpg

Alle spesifikasjoner

Number of effective pixels: 16.3 million pixels

Image sensor 23.6mm×15.6mm(APS-C)X-Trans CMOS with primary color filter

Sensor Cleaning system: Ultra Sonic Vibration

Storage media: SD memory card / SDHC memory card / SDXC(UHS-I) memory card

File format: (still image) “JPEG (Exif Ver 2.3 *2), RAW (RAF format), RAW+JPEG

Movie: H.264 with Stereo sound

Number of recorded pixels:

L:4896x3264 4896x2760 3264 ×3264

M:3456x2304 3456x1944 2304 × 2304

S:2496x1664 2496x1408 1664 ×1664

Motion Panorama:

L  Vertical:7680x2160 Horizontal:7680x1440

M Vertical:5120x2160 Horizontal:5120x1440″

Lens mount: FUJIFILM X mount

FUJINON LENS XF18mmF2 R

FUJINON LENS XF35mmF1.4 R

FUJINON LENS XF60mmF2.4 R Macro”

Sensitivity

Equivalent to ISO 200 – 6400  (Standard Output Sensitivity)

AUTO mode : AUTO(400)/AUTO(800)AUTO(1600)/AUTO(3200)

Extended output sensitivity equivalent ISO 100, 12800 and 25600

Exposure control TTL 256-zones metering, Multi / Spot / Average

Exposure mode Programmed AE, Shutter priority AE, Aperture priority AE, Manual exposure

Exposure compensation -2.0EV – +2.0EV, inclement with 1/3EV step

Shutter control Focal Plane Shutter

Shutter speed

with mechanical shutter, P mode, 1/4 sec. to 1/4000 sec.

All other modes 30 sec. to 1/4000 sec.

Bulb (max.60min)

Time: 2 to 30 sec

Continuous shooting: Max 6 / 3 fps selectable

Auto bracketing: AE Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)

Film Simulation Bracketing (Any 3 type of film simulation selectable)

Dynamic Range Bracketing (100%, 200%, 400%)

ISO sensitivity Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)”

Auto Focus

Single AF / Continuous AF/MF, Distance Indicator

Type: TTL contrast AF, AF assist illuminator available

AF frame selection: Area (EVF/LCD:49 areas with 7x7, OVF:25 areas with 5x5)/ Multi

Changeable size of AF frame: among 5 type

White balance

Automatic scene recognition

Custom, Color temperature selection (K)

Preset: Fine, Shade, Fluorescent light (Daylight), Fluorescent light, Fluorescent light, Incandescent light, underwater

Film Simulation mode 10 type: PROVIA/STANDARD, Velvia/VIVID, ASTIA/SOFT, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std, MONOCHROME, MONOCHROME+Ye FILTER, MONOCHROME+R FILTER, MONOCHROME+G FILTER, SEPIA

Dynamic range setting AUTO(100-400%, 100%, 200%, 400%)

Self-timer Approx. 10sec. / 2sec. Delay

Flash modes Hot shoe with TTL contacts; sync terminal

Red-eye removal OFF: Auto, Forced Flash, Suppressed Flash, Slow Synchro. Rear-curtain Synchro

Red-eye removal ON: Red-eye Reduction Auto, Red-eye Reduction & Forced Flash, Suppressed Flash, Red-eye Reduction & Slow Synchro, Red-eye Reduction & Rear-curtain Synchro”

Hot shoe Yes ( dedicated TTL Flash compatible)

Flash synchro Terminal X terminal, synchronized Shutter speed:1/180 sec or slower

Viewfinder: Hybrid Multi Viewfinder Optical viewfinder (Reverse Galilean viewfinder with electronic bright frame display)

Magnifications : 0.37x / 0.6x

Coverage of frame area v.s. capturing area : approx. 90%

Electronic viewfinder

0.47-in., approx.1,440,000-dots color LCD viewfinder

Coverage of viewing area v.s capturing area : approx. 100%

Eye sensor installed

Eye point : approx. 14 mm

LCD monitor 3.0-inch RGBW (White) LCD monitor, approx. 1,230,000dots (Approx. 100% coverage)

Movie recording 1920×1080 pixels, 1280 x 720 pixels (24frames /sec.) with stereo sound

Individual movies can not exceed 29 minutes in length.

Photography functions “Select custom setting, Motion panorama, Color space, Color (Saturation), sharpness, Dynamic range, Film simulation, Gradation, Auto red-eye removal, Framing guideline, Frame No. memory, Histogram display, Preview depth of focus, Focus check, Electronic level, Multiple exposure, Date input, Fn button setting (RAW, Movie, etc)

Playback functions RAW conversing, Image rotate, Red-eye reduction, Photobook assist, Erase selected frames, image search, Multi-frame playback (with micro thumbnail), Slide show, Mark for upload, Protect, Crop, Resize, Panorama, Favorites

Other functions PictBridge, Exif Print, Languages selection, Time difference, Quick start mode, Power save mode, Silent mode Terminal (Video output)

USB 2.0 High-Speed

HDMI mini connector

Power supply “NP-W126 Li-ion battery (included)

Dimensions “139.5 (W) mm x 81.8 (H) mm x 42.5(D) mm / 5.5in.(W) x3.2in. (H) x 1.7 in. (D) (Minimum depth: 34.1 mm/ 1.3 in.)”

Weight Approx. 450g / 15.9 oz. (including battery ) and memory card) Approx. 400 g /14.1 oz. (excluding accessories, battery and memory card)

Operating Temperature 0℃ – 40℃

Operating Humidity 10 – 80% (no condensation)

Guide to the number of available frames for battery operation approx 300 frames

Starting up period “Approx. 0.5 sec. ( Approx 1.0 sec, when QUICK)

Accessories included

Li-ion Battery NP-W126

Battery Charger BC-W126

Shoulder strap

USB cable

Body cap

Metal strap clip

Protective cover

Clip attaching tool

CD-ROM (Viewer software, RAW File Converter etc. *3 )

Owner’s manual ”

Optional accessories “Li-ion battery NP-W126

Battery charger BC-W126

Shoe Mount Flash EF-20、EF-42、EF-X20

Interchangeable lens FUJINON LENS XF18mmF2 R

Interchangeable lens FUJINON LENS XF35mmF1.4 R

Interchangeable lens FUJINON LENS XF60mmF2.4 R Macro

Protector Filter PRF-52 52mm

Protector Filter PRF-39 39mm

Hand Grip HG-XPro1

Leather Case LC-XPro1

Photorumors.com

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Solgte D700en i dag, så nå ligger det en liten haug med penger her som bare venter på en X-Pro 1. Det ser direkte lekkert ut.

Da er det jo interessant å se at objektivene og kamerahuset har vært tilgjengelig for forhåndsbestilling hos amazon.com i et par dager. Visstnok skal kamerahuset ha blitt trukket tilbake, men prisen lå på 1699$ (ryktes at dette er inkl et objektiv) og som vil bli noe høyere for oss i Norge. Jeg prøver selv å spare opp, for dette virker som et svært godt kamera, og et kamera jeg har ønsket i lang tid.

Jeg vil nok derimot stå på litt på sidelinjen og heller kjøpe dette nærmere sommerferien. Etter X10 har jeg lært, og påventer heller skikkelige anmeldelser og brukererfaringer før jeg åpner lommeboken :)

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Da er det jo interessant å se at objektivene og kamerahuset har vært tilgjengelig for forhåndsbestilling hos amazon.com i et par dager. Visstnok skal kamerahuset ha blitt trukket tilbake, men prisen lå på 1699$ (ryktes at dette er inkl et objektiv) og som vil bli noe høyere for oss i Norge. Jeg prøver selv å spare opp, for dette virker som et svært godt kamera, og et kamera jeg har ønsket i lang tid.

Jeg vil nok derimot stå på litt på sidelinjen og heller kjøpe dette nærmere sommerferien. Etter X10 har jeg lært, og påventer heller skikkelige anmeldelser og brukererfaringer før jeg åpner lommeboken :)

Det påstås også at Amazon prisen var høyere for å la den virkelige prisen virke som et kupp. Den var forøvrig ikke inkludert objektiv.

Men jeg kjøper ikke sånt fra utlandet uansett, skal ha norsk garanti og reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Frykter med ustandard Bayer-filter hvor god støtten blir for tredjeparts Raw-konvertere - nærmere spesifikt ACR.

Kommer vel an på hvor flinke Fujifilm er på å gi tredjepart innsyn i algoritmene for å beregne fargene og lys i fra den sensoren. Er dog positivt at man gjør noe nytt dog.

Litt morsomt at det er de mindre selskapene som kommer med interessante nyheter inne speilløse kamera og ikke de to store.

Lenke til kommentar

Stabilisator på 18mm og 35mm? Kan ikke se for meg at det er behov for det i det hele tatt for å være ærlig.

Stabilisator øker sjansen for skarpt bilde uansett brennvidde når lukkertiden blir (for) lang. Objektivene har bra lysstyrke og det hjelper, men for mange bilder vil jeg ha mer dybdeskarphet enn det full blender gir og da er stabilisator nyttig også på korte brennvidder.

Lenke til kommentar

Virket lovende veldig lenge. Mye er gjort riktig på dette kameraet og det at de lanserer ett system uten en eneste zoom på lanseringsdagen er så kult at jeg nesten skulle kjøpt det bare for å belønne den tankegangen :D sensor uten AA-filter er også lett opphissende.

Dessverre var det noen skjær i sjøen også på dette kameraet. Maks blitssynk på 1/125 sek er det verste i mine øyne, det er svakest i klassen (om man ikke regner med Nikon J1s katastrofale 1/60sek), verre enn Panasonics 1/160 som også er ganske labert.

Edit: dpreview sier at det er 1/180. Noe bedre, men fortsatt ikke imponerende - særlig ikke mot X100 som hadde sentrallukker og synket på alle lukkertider.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Virket lovende veldig lenge. Mye er gjort riktig på dette kameraet og det at de lanserer ett system uten en eneste zoom på lanseringsdagen er så kult at jeg nesten skulle kjøpt det bare for å belønne den tankegangen :D sensor uten AA-filter er også lett opphissende.

Kommer det noen gang zoomoptikk? Har ikke sett noe på roadmappen og ryktene vil ha det til at søkeren ikke lar seg kombinere med det?

Litt for dyrt og stort for min del, men jeg synes det er endel av en ganske spennende utvikling de siste årene, det har kommet endel speilløse de siste 5 årene som har gjort fotografilandskapet mer spennende.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...