PanserJohan Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg har drevet med styrketrening en god stund, å levd i den luksusen det er å måtte spise mye mat. Har stort sett spist det jeg har lyst på, bare jeg får i meg en viss mengde protein, kreatin, karbohydrater etc. Så jeg kan kosthold, men har nå kommet i en ny situasjon. Jeg skal ned 5-7 kg, og har lagt opp en diett hva mine seks daglige måltider tilsammen utgjør rundt 2200 kcl. Min taktikk var da å lage ferdig kylligfilèt på søndag, nok til mandag til fredag, og legge dette i bokser i kjøleskapet. Sammen med kyllingen ligger det mais, salat, tomat, agurk og ris. Så kommer spørsmål 1; er det noen her som erfaring med hvordan best å lagre ferdig lagd mat alà kylling, salat etc? Innholdet i dagens boks (Torsdag) smakte i allefall ikke godt, nesten som alt har gått ut på dato/blitt surt. Kan dette unngås om jeg pakker annerledes, hver for seg e.l? Eller er den maksimale liggetiden i kjøleskap rundt 48++ timer? Spørsmål 2: Har light brus innvirkning på vektnedgang? Da mener jeg ikke å bytte fra vanlig til light, men om light i seg selv med sine kunnstige søtningsstoffer har noen innvirkning i negativ rettning? Alt dette med vektnedgang er rimelig nytt for meg, før har alt handlet om å opprettholde vekten. Så dette er litt forvirrende. For de som lurer: Er 185 cm, 95kg. Skal ned til rundt 90. Lenke til kommentar
Boondocker Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Spørsmål 1: Vet det finnes slike vakumposer, er en fin måte å lagre frukt salater og diverse, vet desverre ikke hvor lenge det hjelper. Vet ikke hvilken type matretter du lager, men når jeg lager meg for eksempel tunfisk karbonader, så fryser jeg de, og tar det det opp kvelden før og legger de i kjøleskapet. Spørsmål 2: Mener du Pepsi max, Cola zero.. (Bruser uten sukker)? Jeg mener og ha hørt at søtningstoffene KAN gi insulin utslag, har også hørt det kan senke forbrenningen din (Viss dette er sant, vil jeg tro det er så lite som 0,5-1%) Jeg drikker sukkerfri brus heletiden når jeg deffer, har aldri merket noe problem. Kan hende jeg må kutte ut sukkerfri brus når jeg kommer ned til 10% og skal videre nedover. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Søtningsstoffene i lightbrus har effekt på blodsukkeret ja, og er heller ikke bra for kroppen generelt. Om du vil ha kilder finnes det masse på Google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå