Kim83 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Hei, Jeg har Thomson TCM471 fra Canal Digital og DIR-655 Min DIR-655 vil ikke la meg få NAT type Open på PS3. Jeg får open nat om jeg kobler direkte til modemet uten router. Dette har jeg forsøkt: - Sette PS3 i DMZ - Sette statisk IP på PS3 og forwarde alle portene som trengs til PS3 - Skru av Firewall -- Reset av router og modem Om jeg forwarder en port til min pc og kjører port-check, så kommer den ikke gjennom da heller. Er det routeren som ikke gjør som jeg sier?? Endret 5. januar 2012 av Kim83 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg hadde en DIR-635 for litt siden, bare problemer. Måtte google rundt, og det er enormt mye problemer med DIR-635 og DIR-655. Er ikke mye hjelp i dette innlegget, men om du har muligheten, test med en annen router. Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei Visst du ikke allerede har gjort det Gå til portforward.com Gjør nøyaktig det som står der når det gjelder ditt problem. Den siden har jeg funnet løsninger på mange ganger. Ofte er det små detaljer som mangler. Ellers sjekk firmware etc. Jeg har selv en 635 som jeg hr fwd til 'gamle' red alert + ftp server. Det funker greit. DMZ bruker jeg til den pc som jeg laster ned mest med. Jeg har altibox som er koblet til den trådløse routeren, derfor må jeg benytte forward. Håper du finner noe på portforward.com. Tom Lenke til kommentar
Kim83 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Takk for svar. Jeg har forsøkt portforward.com. Routeren gjør rett og slett ikke som jeg ber den om Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Og du har krysset av for de 'Port Forwarding Rules' som skal være aktive? (Check boxes til venstre.) Lenke til kommentar
Kim83 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Ja, det har jeg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Pass på at du ikke gjør flere ting på en gang. En port kan bare forwardes til en IP til enhver tid. Foreslår du laster ned utorrent på en PC og bruker portsjekken i den. Da vil du se om du får til å forwarde porter. Fungerer ikke det, så ville jeg koble PC mot modem og teste om det er OK. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Et annet triks er å koble en switch mellom modemet og routeren, og deretter koble PS3n rett i switchen. Canal Digital gir ut 5 (kanskje det er færre nå?) offentlige IPer som man kan bruke uten router. Da slipper du å rote med NAT til PS3n. Lenke til kommentar
Kim83 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Pass på at du ikke gjør flere ting på en gang. En port kan bare forwardes til en IP til enhver tid. Foreslår du laster ned utorrent på en PC og bruker portsjekken i den. Da vil du se om du får til å forwarde porter. Fungerer ikke det, så ville jeg koble PC mot modem og teste om det er OK. Jeg hadde utorrent installert. Den gir meg dette svaret selv om ingen porter er forwardet: http://grab.by/bvAq SPI er enabled og pcen står ikke i DMZ. Logisk? Et annet triks er å koble en switch mellom modemet og routeren, og deretter koble PS3n rett i switchen. Canal Digital gir ut 5 (kanskje det er færre nå?) offentlige IPer som man kan bruke uten router. Da slipper du å rote med NAT til PS3n. Dette testet jeg i går uten hell. Men jeg ser at det kan være en løsning. Det dumme er at jeg ikke har plass til en switch i skapet mitt og at jeg bare har 2 strømuttak der Endret 5. januar 2012 av Kim83 Lenke til kommentar
Kim83 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg forsøkte igjen det du sa, zvein, og det funket. Jeg får bruke det som en midlertidig løsning til jeg kjøper en ny router (igjen). Takker for svar! Lenke til kommentar
zvein Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Den er gull! Har selv hatt problemer med NAT til PS3 gjennom en D-link. Var vel en DIR-655 som krangla når jeg tenker meg om, så endte opp med å gjøre det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå