sidiusn Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 hei. jeg kjøpte en western digital green 2tb http://cdon.no/elektronikk/wd_caviar_green_wd20earx_2_tb_-_sata-600-14832218 det fulgte ikke med noen kabler. så hva trenger jeg? er litt for vant til å få med kabler når jeg kjøper harddisk, + det begynner å nerme seg ganske mange år siden siste kjøp. takker for svar Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Fulgte vel med hovedkortet? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Regner med at du har strøm-kabel som funker? Du trenger da bare en SATA-kabel evt. overgang til strømkabel om du trenger det... Lenke til kommentar
sidiusn Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 takker og bukker for svar måtte bare være helt sikker så jeg ikke ødeleger noe Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Du trenger en SATA-kabel. Edit: Hehe, seeeent ute med svar. Tregt nett... Bare legge til at SATA-150, SATA-300 og SATA-600 alle bruker samme type kabler, så det er samme hvilken du kjøper. Kabler som er sertifiserte for SATA-600 er bare en salgsgimmick, i hvert fall når det er til tradisjonell snurredisk. Endret 5. januar 2012 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
sidiusn Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 hmm hvor kan jeg skaffe en trømkabel ganske fort? har et par asus sata 6gb liggende men ingen størm kabler merkelig nok. eller kan jeg bare ta strøm kabel fra en gammel pc med harddisk jeg har liggende på loftet? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Så lenge den passer, ja. Men de fleste strømkabler har flere "uttak" der du kan koble på HDD'er, så se om de er tilfelle med den du har først. Lenke til kommentar
sidiusn Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 ok skal sjekke i kabinette om det er noe håp takker for hjelpen Lenke til kommentar
sidiusn Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) ok koblet til strøm og sata 6gb nu. men finner ikke disken når ser på min datamaskin. er det noe feil? windows kom med vindu og navne ting og det sto klar til bruk? :/ finner den også under enhentsbehandlig. men ikke på datamaskin. Endret 5. januar 2012 av sidiusn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du må inn på Disk Management og initialisere og partisjonere disken. Lenke til kommentar
sidiusn Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) og hvor finner jeg det? :/ sorry er litt treg eller hvordan gjør jeg det? inpå lag og formater hardiskparisjoner? Endret 5. januar 2012 av sidiusn Lenke til kommentar
sidiusn Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 ah fant ut av det takker for all hjelpen. finnes ikke bedre forum for hjelp Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hei. En ting jeg lurer på. Du skriver at du er vant til å få med kabler. Hvor kjøper du diskene da hvis du er vant til det? Som jeg kan huske, så følger det ikke med noen som helst kabler når man kjøper disker. Normalt sett får man bare en Harddisk. Nå fortiden kan man vel få med noe ekstra hvis man kjøper enkelte SSD Disker, men bortsett fra det så er det bare disken du får. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Du får nok med kabler om du handler en retail harddisk, men disse har jeg ikke sett på år og dager nå. Alle harddiskene jeg kjøper kommer i "bulk", det vil si, kun harddisken ikke en pen eske med print på. Sist jeg så en retail harddisk var når vi hadde 80Gb harddisker som det største og råeste. Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ok. Jeg kan ikke huske at jeg har fått med noen kabler på noen av de diskene jeg har kjøpt og det har da blitt noen oppigjennom årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå