flikker Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg har 4 PC'er i gigabit nettverk hjemme. 3 stk Windows 7 PC'er og en Ubuntu Linux. Når jeg overfører filer i Windows Explorer via deling i Homegroup får jeg hastigheter på 60-70 MB/s, men ved overføring på FTP får jeg ikke mer enn 11-12 MB/s (100mbit). Overføring i Explorer mellom Windows PC'er og Ubuntu PC'en i homegroup (via Samba share) får jeg også bare 100mbit. Har forsøkt å skru av Windows firewall men uten hell. Noen som har noen ideêr om hva det skyldes? All hjelp mottas med takk :-) Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du må ha bra nok ruter, bra nok trådløstkort, om de er koblet med kabel så må du ha kabler som støtter gigabit. Dette er det eneste jeg kan komme på i farten. Lenke til kommentar
flikker Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Som jeg skrev får jeg bra nok hastighet ved overføring via Explorer i homegroup, 60-70 MB/s er bra. Problemet er at FTP hastigheten og overføring til Linux PC'en er så lav. Jeg har Netgear gigabit router og switch, CAT5e kabler og gigabit NIC i alle PC'ene. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det opplagte svaret er vel at Linux-PCen ikkje er riktig konfigurert? Lenke til kommentar
flikker Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Problemet er at jeg ikke får mer enn 100mbit på FTP mellom Windows PC'ene heller, så det er ikke så enkelt... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Ah, eg misforsto og trodde det bare var mot Linuxboxen din det gikk tregt. Da veit eg ikkje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå