Sheldon C Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg skal lage en indeksfil i Excel med linker til andre dokumenter i samme katalog. Oppretter f.eks følgende link HYPERLINK("C:\testkatalog\test.txt") Men her er pathen hardkodet. Hvis jeg flytter "testkatalog" til F: så vil ikke linkene fungere. Hvordan kan jeg definere en "dynamisk" link? Har testet med å kun oppgi filnavn, men det fungerer ikke. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det virker i Excel 2010 med kun filnavn: HYPERKOBLING("test.txt") Norsk, men det skal fungere med HYPERLINK hvis engelsk. Er viktig å ha med "-tegnene, ellers virker det ikke. Kan ikke skjønne at det er forandret fra 2003, er jo en rimelig enkel funksjon. Har desverre ikke Excel 2003 for å teste. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Yes, du har rett. Det virker i 2010. Jeg har nå søkt litt på nettet og ser det er flere som sliter i tidligere versjoner, så det er tydeligvis noe som er korrigert. Verden går fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå