paithlezz Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Nå etter jul da jeg kom hjem til leiligheta har jeg hatt dårlig speed via trådløst. Hadde rundt 70/10 stabilt på nettfart og speedtest, men nå ligger jeg på alt fra 5-10 ned og 1-10 opp. Kompisen min får fortsatt full fart. Noe instillinger jeg har rotet med eller noe? Har en sony vaio s serie og et Intel Centrino Advanced-N 6230 nettverkskort. Bilde av status Bilde av properties edit: Hadde problemer med å få full speed med routeren min, dlink dir-655, men fikset det med å sette på wpa-2 eller noe lignende sikkerhetsgreie, så det har stått på samme instilling siden den gangen. Og som dere ser på status bildet har jeg fortsattt 300mps på tilkoblingen til routeren. Hva er feil? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Kanskje noen som har kommet seg inn å bruker nettet? Skift passord å sjekk. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Kanskje noen som har kommet seg inn å bruker nettet? Skift passord å sjekk. Ja kan hende, skal gjøre det etter kompisen min er ferdig med lol match Men ville ikke han også fått dårlige hastigheter? Han fikk som sagt utnyttet alt Endret 5. januar 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 bump, trenger virkelig en løsning:D Tok stresstest og fikk litt over 1 mbps:/ Klarer nesten ikke å streame en youtube video i 360p Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Status ser jo perfekt ut med 300Mbit og sterkt signal. Du får prøve å finne ut om det er teknisk problem eller signa/støy. Noen forslag: - Sett maskinen like ved router. - Bytte kanal i router - prøve uten kryptering Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Status ser jo perfekt ut med 300Mbit og sterkt signal. Du får prøve å finne ut om det er teknisk problem eller signa/støy. Noen forslag: - Sett maskinen like ved router. - Bytte kanal i router - prøve uten kryptering Kan prøve å fjerne alt av nettverksdrivere som er. Men hva skal jeg da installere? Herer link fra download siden til pcn min Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Gir opp nå. Prøvd å reinstallere 3-4 forskjellige drivere fra sony siden og intel siden. Har fått opp mot 50 ned og 10 opp men hvis jeg tar testen en gang til stopper den på 1-2 og noen ganger opp til 10. Veldig random. Ser at statusen på speed går fra 300 til 280 og litt forskjellig. Har også reinstallert routeren og satt opp wpa-2 kobling elns slik som det var, på nytt. Irriterende at han på siden med en annen pc via trådløst fortsatt får full speed mens min varierer sånn. Var ikke sånn før Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Bytt kanal inne på routeren. Eneste jeg kommer på som du kan gjøre. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Bytt kanal inne på routeren. Eneste jeg kommer på som du kan gjøre. Den har alltid stått på auto, pga det er flere trådløse nett i nærheten i borettslaget. Hva burde jeg ha den på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Problemet kan jo også ligge i routeren. En reset av router kan være verd et forsøk. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Problemet kan jo også ligge i routeren. En reset av router kan være verd et forsøk. Det har jeg allerede prøvd. Gjenopprettet fabrikkinstillinger ved å stikke en tannpirker inn i reset hullet bak på routeren, og satt opp wpa2 kryptering via admin siden. Er hjemme til foreldrene mine nå men skal ta å prøve å skifte kanal på routeren i uken som kommer. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Reinstallerte akkurat driveren til det trådløse og fikk dermed default settings på kortet. Alt jeg endret på var å sette channel width 2,4 på auto, for å få 300mbs. Ingenting ser ut til funke. Noen som har en løsning, evt vet om et annet forum med folk som har peiling på nettverk osv, hvor jeg kan lage en ny tråd? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Du bør jo sjekke opp mot annet utstyr, slik at du kan isolere feilen til PC eller router i først omgang. Hvis feilen ligger i PC, så kan du teste med Linux-CD og se om det er hardware eller softwareproblem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå