aklla Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg skal legge kabel fra parabolen og inn på soverommet helt på andre siden av leiligheten I stedet for å kaste bort 400 på at en installatør skulle gjøre det tenkte jeg at jeg kunne ta utfordringen selv. Men, jeg trenger noe å feste kabelen med, jeg så at installatøren hadde en slags stiftemaskin som fungerte veldig fint på kabler, en slik kunne jeg absolutt trengt, både for denne jobben og senere jobber. Så, jeg har sett på denne: http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Stiftepistol-og-Nagleverktoy/Stiftepistol-for-kabelklammer-20675/ Er det noe som funker bra? Installatøren hadde også en drill med hull i enden, for å trekke med seg kabel tilbake, hva heter dette? Han sa navnet, men jeg husker ikke hva det heter Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Borsett Anbefalt stiftepistol.. Anbefaler galvede klammer ute, så ikke de ruster så lett. Koster litt mer en biltema sin plastpistol, men vil bli mye bedre resultat.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Rapid er veldig bra! Men da går 400 kr budsjettet ditt i dassen. Limpistol holder et par-tre år. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Rapid er veldig bra! Men da går 400 kr budsjettet ditt i dassen. Limpistol holder et par-tre år. Nå var det mest den på biltema jeg tenkte på, limpistol er uaktuellt... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Var på biltema å så på den i går, det var langt ifra hva jeg trodde det var. Er det noen enkel og pen måte å legge kabler, utenom å kjøpe på clasohlson? Evt. er det godt mulig den er verdt pengene, kan jo bruke den til mye annet også Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 TC 5-7 pluss vanlig hammer. Alternativt Letti (usikker på type som egner seg for antennekabel) eller APK 14 pluss hammer og egnet spesialverktøy. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Vil anbefale å bruke TC for dne komprimerer ikke dielektrikumet i coax kabelen som metallklammer og kramper gjør. TC ser ikke nædvendigvis så pent ut men er best for signalet som går i den. 1 Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Noen lister har et hulerom bak seg der du kan legge en kabel, det kan være du kan sjule kablen der? også bruke TC der det ikke går? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Noen lister har et hulerom bak seg der du kan legge en kabel, det kan være du kan sjule kablen der? også bruke TC der det ikke går? Det er på utsiden jeg skal ha den, ikke på innsiden. Så, nei, det er ikke noen lister... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Kjøp TC-klammer av god kvalitet. De som var brukt av installatør på coax utvendig hos meg delte seg etter noen år, så jeg byttet alle sammen i sommer. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 De som er av transparent plast tåler ikke langvarig UV-stråling, virker det som. Hvit, svart og rød (ja, det fins, i likhet med rød kabel for rødmalte vegger) plast tåler utendørs bruk bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå