Dupski Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hei Jeg har laget en makro som skal filtrere ut informasjon fra et "evigvoksende" excel ark. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg lage en makro som teller antall rekker og deretter legger det inn i rangen. Ex ------------------ Sub Motorvalg() Workbooks.Open Filename:="P:\Prosjekt\motor.xlsm" ActiveSheet.Range("$A$2:$F$25").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="Wärtsila" End Sub --------------------- Jeg vil ikke at det skal stå "$F$25", men jeg vil at det skal være noe som endres når det legges til mer informasjon inn i motorer filen. For min del hadde det vært logisk med: ------------ Sub Motorvalg() Workbooks.Open Filename:="P:\Prosjekt\motor.xlsm" ActiveSheet.Range("$A$2:UENDELIG").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="Wärtsila" End Sub -------------- , men desverre fungerer ikke det så bra . Jeg har prøvd noe i denne duren men får det ikke til å fungere. RowCount = Range(“A65536″).End(xlUp).Row Range(“A2:A” & RowCount).Select Er ganske grønn, når det kommer til programmering, men er ivrig på å lære. Håper dere skjønner hva jeg vil. Mvh Ole Martin Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hei Ole Martin Det kan være alt og ingenting. Rowcount burde fungert i et riktig miljø. Men du åpner litt kjapt. Legg inn DoEvents etter at du åpner filen for å gi systemet tid til å faktisk åpne filen. Så må du spesifisere hvilket ark i filen du skal jobbe med, ellers er det sist brukte som dukker opp. Når det gjelder range av variabel størrelse kan du bruke Currentregion: Range("A2").CurrentRegion.Select husk et det må være luft (dvs helt tomme rader) rundt alle kanter av slike tabeller for at dette og annet skal virke ordentlig. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå