Myklebust89 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hadde vært sinnsykt kult å kunne lage noe sånnt... Selv har jeg drivd å tusla med tanken på å lage et spill, men alle jeg har spurt om råd har sagt at jeg bør vente og at jeg bør bli bedre i delphi... har du noen tips? Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Prøvde det nå, og det var skikkelig kult, men jeg har så badass-data, så det begynte å hakke, heldigvis er det hovedkort å prosessor i vei med posten.... hehe Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hei igjen. Jeg har desverre bare testet det et par ganger.. klarte ikke komme så veldig langt enda, men skal nok prøve mer etterhvert når jeg har litt mer tid... Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det var sinnsykt bra ! Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Meget godt spill i sin sjanger, men jeg blir litt fort lei slike ting. Jeg hadde også det problemet med at den blå kula dekket over tekst. og, hvis noen lurer/er redde så oppdaget jeg ikkenoe kødd med det. Ingen komunikasjonsforsøk med omverdenen i alle fall Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 stilig spill, imponerende egentlig (for en som ikke helt behersker html) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Første som slo meg var at skipet er for tungstyrt, litt mere gravity kanskje... Startup logoen legger seg litt til venstre. Ballene spretter jo bare rundt, få dem til å gjøre no mere, slå ut no vinger med gunnere på og angripe deg f.eks. Når jeg avsluttet spillet var hele skrivebordet rotet til og skjermen var satt ned til 60Hertz hehehe Fiks dette du så har du godt grunnlag til å vidreutvikle det Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Enig det var tung styrt. Men det funka fint til meg på 1152x864 @70Hz Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Bra endelig folk som prøver det. Ja det er litt tung styrt, men da må dere kjøpe dere ett bedre helekopter da vettu. Det du starter med er jo det dårligste. Bare man går opp ett hakk i speed, så blir det dobbelt så raskt!! Izex: Du har nok XP du også da tenker jeg eller? Skal fikse logoen... men hos meg er det midtstilt. Det er meninga at ballene egentlig bare skal sprette rundt. Som sagt dette er bare ett lite spill bare for morroheten skyld. Driver og lager ett skikkelig spill sammen med noen kamerater. Det med at den stiller seg til 60hz det skal jeg få ordnet, dette er litt irriterende. stilig spill, imponerende egentlig (for en som ikke helt behersker html) Hehe hva mente du med det? Skjønte det ikke helt. Muligens trøtt eller dum, kanskje begge deler. Prøvde det nå, og det var skikkelig kult, men jeg har så badass-data, så det begynte å hakke, heldigvis er det hovedkort å prosessor i vei med posten.... hehe Dette liker jeg ikke, hvordan data er det du har? Er det noen flere som opplever hakking? Hakket det fra du startet spillet eller hakket det fra du begynte missionet. Håper det ikke er det sistnevnte for da har jeg programmert dårlig. Mr-CEO: Du har også XP, du har nok ikke den rette fonten da kan jeg tenke meg. Skal ordne en installer som legger inn nødvendige fonts. Veldig enig med deg at man kan bli fort lei av slike ting. Dette er jo egentlig ganske ensformig. Men smak og behag. Jeg har også gått litt lei, men jeg har sikkert spilt spillet i 20-30 timer bare for å teste det ut. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Dette hadde vært litt fint om dere som prøvde det forteller meg hva slags OS dere har, og om dere finner eventuelle bugs. Fortell også om det hakker, og i såfall hvis det hakker, selv om det er bare en smule så si meg hva slags maskin dere har. Det ligger også en font i hovedfolderen kalt Miltown. Installer denne i Windwos Font mappa. Det viser seg at jeg skulle lagt til flere fonts, men får ordne det i en installer. Det er vel ingen som har noen skattekister som de kan bytte ut med den i spillet vel? Eller noe å bytte ut med blod dråpe og medkit? Liker ikke helt å stjele skattekista fra Heroes 2 og blod dråpe og medkit passer liksom ikke helt inn. Si også gjerne hvor langt dere har kommet, eller om dere døde på mission 1... Så kan jeg lage det lettere eller vanskeligere... Som sagt tar det litt tid med å vende seg til kontrollene. Men noe jeg liker med spillet er at det er stor forskjell mellom en god og dårlig spiller. Jo mer man spiller det jo bedre blir man. Det er mange spill som ikke er slik. Men takk til dere som har prøvd det hittils... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Mr-CEO: Du har også XP, du har nok ikke den rette fonten da kan jeg tenke meg. Helt riktig Men det er jo ikke store problemet, så du kan jo kalle det en design avgjørelse eller feature Opplevde ikke noe hakking på en dual P3 500, 512MB RAM så den skulle vel funke på det meste som er i bruk der ute. Lenke til kommentar
dalai Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 simenandre: jeg er imponert! dette var jo artig å spille jeg også går i planer om å lage et lite spill sånn for moro skyld. så da har jeg noen spørsmål til deg: 1.du bruker delphi til å progge med? hvilken versjon? 2.Bruker du noen spill-biblioteker fra nettet, eller er alt din egen kode? 3.Bruker du DirectX? 4.Når du programmerer, lager du da dine egne klasser? 5.hvor lang tid har du brukt på prosjektet ditt? er fascinert og nysgjerrig på spillet ditt Lenke til kommentar
dalai Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 er enig i at skipet er tungstyrt men jeg synes at det var genialt. det gjør at du må bruke lang tid på å komme opp i stor hastighet med skipet, og da må du virkelig passe på, for det er ikke lett å bremse igjen. dette skiller den gode fra den dårlige spilleren Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 stilig spill, imponerende egentlig (for en som ikke helt behersker html) Hehe hva mente du med det? Skjønte det ikke helt. Muligens trøtt eller dum, kanskje begge deler. Hei mente bare at det er imponerende å programere slik som du gjør når en sel ikke mekker html "kode" mvh knutern_ Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Hadde vært sinnsykt kult å kunne lage noe sånnt... Selv har jeg drivd å tusla med tanken på å lage et spill, men alle jeg har spurt om råd har sagt at jeg bør vente og at jeg bør bli bedre i delphi... har du noen tips? Hmm jeg og noen andre holder på å ordne en internett side der det skal blant annet være guider til å lage spill. F.eks Guide to make your first tetris game, guide to make a super mario copy, guide to make a simple game o.s.v. Skal ordne en rundt 5-6 guider i første omgang. Det skal også være apps eller programmer som tar seg av kjente problem som "How to set your game to fullscreen", "How to save your gave with krypted save files", "How to create a highscore table" og masse slikt. I første omgang vil det bli slike simple greier. Blir sikkert noe mer avansert etterhvert. Hmm om jeg har noen tips... Hvis du kontakter meg på MSN kan jeg sikkert hjelpe deg litt. Men prøv å lage dette først * Lag først en label som beveger seg i retningen til der du trykker. * Lag deretter en label som kommer ut som skudd i den retningen som du beveger seg. * Lag deretter en annen label som beveger seg etter deg, dette er en fiende. * Gjør sånn at når den siste labelen (fienden) er borti deg (den første labelen) så dør du. * Gjør slik at når det skuddet er borti fienden så dør fienden og kommer ut på nytt utenfor skjermen. (Den beveger seg da nærmere deg så den kommer tilbake) * Så kan du bytte ut alt med grafikk. Da får du en fin start... Har laget dette så kan sende det til deg? Bortsett fra at jeg ikke har lagt til grafikk. Men prøv først selv. Bare spør hvis det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
dalai Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 bruker du noen spillbiblioteker, eller koder du ALT selv? Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 1.du bruker delphi til å progge med? hvilken versjon? 2.Bruker du noen spill-biblioteker fra nettet, eller er alt din egen kode? 3.Bruker du DirectX? 4.Når du programmerer, lager du da dine egne klasser? 5.hvor lang tid har du brukt på prosjektet ditt? 1. Akkurat nå bruker jeg Delphi 5.0 2. Eneste er at jeg bruker fmod.dll som du ser. Dette er for at spillet skal klare å kjøre fler lyder på engang. Det klarer ikke TMediaplayer. Men Fmod har en tendens til å forvrenge midi så bruker TMediaplayer på musikk og Fmod på lydeffekter. Hvis noen har opplevd at spillet stopper litt hver gang den skifter melodi så er det nettopp p.g.a TMediaplayer. Fmod ville ikke gjort slik. Ellers så er alt egen kode. 3. Nei, men får vel benytte meg av det senere tenker jeg. Vet ikke hvordan det er, bare har hørt det er bra. 4. Man klarer fint å lage spillet mitt uten å lage klasser, men jeg i noen tilfeller sparer man tid og kode ved å lage klasser. Jeg har 2-3 stykker tror jeg. 5. Nå har jeg holdt på med andre ting, så har jo holdt på med dette i sommerferien, men har jo gjort mye annet også. De fleste dagene har jeg i rørt spillet. Vil nok tippe at hvis jeg jobber hver dag så ville jeg klart det ihvertfall på 2 uker. Kanskje 1 uke men det ville blitt litt hektisk. Nå er det slik at jeg bestemmer hvordan kulene skal gå for hvert eneste mission. Og det er faktisk 10 steps per mission. Og etterhvert går kulene i formasjoner og slikt. Det tok litt tid, og ble lei av det derfor brukte jeg så lang tid. Så gadd ikke å gjøre så mye omgangen. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Opplevde ikke noe hakking på en dual P3 500, 512MB RAM så den skulle vel funke på det meste som er i bruk der ute. Flott. Tror også at dataer under 500Hz skal klare det. RAMen er ikke noe problem for den krever bare 18 MB tror jeg. Men var bra at det ikke hakket på den PCen. Hadde tendens før til å få snake til å hakke på en 1.5Ghz, men da gjorde jeg alt feil også da. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Har nå ordnet "refresh rate" på skjermen. Så den stiller seg til samme Hz i spillet som du har I windows. Skal kanskje ordne at man kan velge refresh rate, men det tror jeg ikke gjør det. Men den versionen som er på siden stiller ikke "refresh rate". Net Finity: Er du her? Er det forresten noen som har WIndows 98 eller ME? Jeg har en mistanke om at den kodinga med "refresh rate" ikke funker der... Hadde vært fint om hvis du hadde det om du kunne teste noe da. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Noen som gidder å sjekke om dem har disse fontene? Si så hvilket OS dere har... Agency FB Impact Miltown MS Sans Serif Script Times New Roman Alle har vel MS Sans Serif og Times New Roman regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå