Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Trådløst nettverk påvirker ytelse av maskin

Anbefalte innlegg

Har nå over lengre tid hatt problemer med at skjermen fryser opp i ca et halvt til et sekund, denne effekter kommer og går.

Ofte skjer disse rett etter hverandre over lang tid som gjør maskinen ubrukelig for all multimedia.

Av ren tilfeldighet merket jeg at denne effekten forsvant dersom jeg brukte kabel istedenfor trådløst nettverk eller dersom jeg ikke er koblet til et nettverk.

Noen som har noen erfaringer eller vett om dette kan fikses?

Har prøvd å avinstallere og oppdatere drivere, samt bytte pci port :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hørt om noe slikt nei...

Det må være noe system interrupts som går haywire eller noe sånt. Hvis du allerede har testet drivere og tilkoblingsslotten du bruker så kan jeg egentlig ikke tenke på noe mer du kan prøve...

Selvfølgleig kan du alltids kjøpe en ny WIFI adapter/kort om du er sikker på at dette er kilden til problemet. Det koster ikke mye disse dager tross alt:

http://www.ebay.com/itm/USB2-0-11n-WiFi-Wireless-300M-300Mbps-802-11b-g-n-Adapter-antenna-dongle-/230689404346?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35b628f5ba

Ellers så får vi håpe at noen andre kan chippe inn med noe annet du kan prøve :)

EDIT: Du kan kanskje for feilsøkingen sin skyld sjekke om problemet oppstår hvis du booter Ubuntu live og tester litt der? Om ingenting annet ville det da avdekke om feilen er i software/drivere eller i hardwaren på kortet. Hvis du skal prøve å feilsøke dette videre så girdet deg ihvertfall en videre pekepinn på hvor du skal lete etter problemet...

-Stigma

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært borti det samme med gammel dlink adapter med B/G nett. Jevnlig låste bildet på skjermen seg, mens lyden fortsatte. Dette varte i korte øyeblikk på 0,5-2 sekunder og kanskje 2-3 ganger i timen. Dette var vel også med et pci-kort.

Hvilket nettverks-kort har du?

Lenke til kommentar

Hvilket nettverks-kort har du?

Jeg bruker en modell fra Linksys med navnet WMP600N, som jeg fikk av en venn.

Kortet var i ubrukt forstand da jeg fikk det, men jeg har ingen mulighet til å spore leverandøren som solgte det.

Du kan kanskje for feilsøkingen sin skyld sjekke om problemet oppstår hvis du booter Ubuntu live og tester litt der?

Har ikke vært bort i Ubuntu live enda, men skal ta en kikk på det i morgen å se om jeg får prøvd det ut.

Er også litt skeptisk til usb porter som adapter, har en annen i huset her som opplever store problemer når han spiller.

Lenke til kommentar

Skal du prøve med linux anbefaler jeg deg å bruke YUMI på en minnepenn for å forenkle prosessen.

http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

Ellers så kan du feilsøke litt med DPC latency checker som viser forsinkelser i datamaskinen.

http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Om det trådløse adapteret er pci eller usb har etter min erfaring lite å si i forhold til spill-lag. Kanskje litt bedre signal med pci, men ellers er det ikke store forskjellene. Bruker selv en usb 802.11-N dongle fra Dlink når jeg er på farten med stasjonæren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for hjelp

Virker som jeg slipper å installere linux ettersom problemet har forsvunnet og maskinen har vert helt stabil de siste dagene.

Problemet forsvant etter at en av samboerne bytter nettverk kort, noe som jeg finner veldig rart.

Men når jeg tenker på det så oppsto problemet på samme tidspunkt som han skaffet seg det gamle nettverkskortet.

Jeg har aldri hørt om at to forskjellige adaptere kan påvirke hverandre til den grad, men håper at det var problemet og at det er løst :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så rart i det hele tatt...

det kan være ihvertfall 2 forklaringer på dette:

1. Disse to maskinene hadde samme ip-adresse og det ble konflikt med pakker... og routeren klarte ikke å tildele ny ip av en eller annen grunn.

2. PC'ene kranglet om å være "Master Browser", no som kan skje og vil skape mye krøll, spesielt ille var det på Win 2000 og XP, husker jeg.

For det før punktet er løsningen enkel, åpne en cmd boks med admin rettigheter og kjør kommandoen "ipconfig /renew" og deretter "ipconfig /flushdns" (ikke bruk anførselstegnene).

det andre punktet kan være litt mer kinky å fikse når maskinene ikke ordner dette selv, men ved å spørre google så finner du noen gode fremgangsmåter (hadde ikke tid å begynne med å finne linker nå).

Så, skjer det igjen har du ihvertfall noe å begynne med.... det kan være flere ting som forårsaker dette, men de to jeg nevner over er de jeg har vært mest borti når det ikke har vært hardware feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...