Gå til innhold

Hjelp til valg av mobil: Sensation vs SGSII

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny telefon, og valget står mellom SGSII og HTC Sensation. Begge er på tilbud hos Lefdal operatørlåst til henholdsvis Telenor og Tele2, og inkludert abbonementsutgifter kommer begge på ca 2800 for ett års bruk.

Uansett hvilken telefon jeg velger, kommer jeg til å låse den opp for å kunne bruke den utenlands.

Jeg var i utgangspunktet fristet av SGSII. Her tilkommer imidlertid en minimumsfakturering på kr 49/mnd. Iom at jeg ikke planlegger å bruke abbonementet, vil prisen da ende på ca 3500.

I tillegg har jeg et gavekort på Lefdal jeg uansett må bruke snart på kr 500. Dette dekker "kjøpsprisen" på Sensation. Jeg kan selvfølgelig bruke dette på andre ting, men sitter likevel med følelsen av at jeg må bruke ca 1200 mer på SGSII, og da kommer spørsmålet - er fordelene ved SGSII verdt prisforskjellen?

Den beste grunnen jeg kan se til å velge SGSII er skjermen. Jeg har imidlertid ikke sett skjermen på Sensation annet enn på videoer (som kanskje gir et dårlig grunnlag?). Hvordan oppleves skjermene "live" sammenlignet med hverandre? Er skjermen på Sensation like dårlig som den på Desire HD (som etter min mening var ekstremt blass)?

Vet jeg spør vanskelig, men takker på forhånd for alle svar :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1200 kr = Ikke verdt det

700 kr = Kanskje verdt det

Et annet pluss med Galaxy S 2 er at dette fremdeles er Samsung sin toppmodell og derfor mottar oppdateringer raskest. Sensation er allerede erstattet av Sensation XE og XL, og vil sannsynligvis ikke være den telefonen som står først i køen hos HTC.

Lenke til kommentar

Skjermen på Sensation er ikke så altfor gal. Jeg liker den.

Det jeg ikke liker er den ufattelige billigfølelsen Samsung klarer å gi telefonene sine, i form av ræva plastikk.

Prøvde blant annet Note her om dagen. Fantastisk skjerm, men jeg får alt annet enn kvalitetsfølelse når jeg holder den i lanken. Her er HTC milevis bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...