Gå til innhold

Trenger sårt hjelp! EOS 7D Batteriproblem

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! skal ut på fototur i morgen og har akkuratt kommet hjem til kameraet for å sette det til lading.

Så jeg setter det til lading og det ble ferdig ladet, setter det i mens det andre batteriet lader.

Men batteriindikatoren fortsetter bare å blinke tomt. Selv når jeg ikke har skrudd kameraet på. Har prøvd med ett annet batteri, med og uten batterigrep og andre objektiver for å sjekke om problemet lå der. andre minnekort og renset polene på kameraet og batteriet. til ingen nytte :thumbdown:

i morgen er heldigvis bare en dagstur så det blir ingen katastrofe om jeg ikke får det med meg. men skal inrømme at det hadde vært topp å faktisk ha med ett kamera på en fototur :whistle:

Så om det er noen opfinnsomme sjeler eller noen andre som har vært borte i det problemet og har en løsning, så hadde det vært helt kanon!

Mvh Markus O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, etter en liten stund med undring og frustrasjon så kom jeg på at det er ett lite "klokkebatteri" i batteriluken, tok ut dette og satt i batteri som var fulladet. viste samme tegn, så jeg antar at det er problemet, bare kjipt at det ikke er slike batterier man har liggende på en liten hybel ^^ Men løsning er fikset og ett nikon d5000 er på utlån, får se hvordan dette går :-P Huff huff ^^

Lenke til kommentar

Har opplevd at moderne intelligente batterier som er 100%utladet kan bli skadet og slutte å virke/kommunisere.

Du får ladet opp batteriene og laderen indikerer at batteriene er fulle, men kameraet forteller deg fortsatt at batteriene er tomme.

Du kan prøve en "hard resette" for og tømme kameraet for all informasjon, ta ut hovedbatteriet samt minnebatteriet og la kameraet stå uten batterier i i minst en time.

Og registrer batteriene i kameraet så de "snakker sammen".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takk for masse bra tips :-)

Tok ut begge batteriene i går kveld før jeg la meg og prøvde i god tro i dag tidlig, men inget hell. Så skal prøve med et annet batteri i dag og få prøvd de batteriene jeg har nå i ett annet kamera, så håper jeg det går bra :-)

Markus O

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en liten oppdatering, har nå prøvd med ett annet batteri som funker, samtidig byttet klokkebatteri, ingen av delene funket, prøvde også batteriene mine i ett annet kamera som da funket. noen ide om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

akk. jaja, ikke noe å få gjort med det, leste på nett at det var en som hadde samme problem og sendte det inn, det ble konkludert med at det var en løs del på hovedkortet som var ødelagt. får bare vente til jeg kommer hjem igjen da.

heldigvis så har en kamerat lånt meg ett 5d mk2, så skal jo ikke klage ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...