Gå til innhold

BK: Morgenstund ved Vänern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd meg på denne typen sløringsfoto, men har forstått det slik:

I sollys, bruk f/16, ISO100 , 1/100 sek.

I gråvær, bruk f/16, ISO100, 1/15 sek.

Har også registrert at mange sverger til gråfilter ved slike opptak......

Fine farger, grei komp, men oppleves litt vel mørkt i front... ! God 3'er! :)

Lenke til kommentar

Hva slags lukkertid du skal bruke avhenger vel av hvor mye bevegelse det er i vannet. Her er nok 1/20s litt for raskt for å sløre det til. Himmelen synes jeg er veldig fin, så det må nok filter tilfor å unngå utbrente høylys hvis man skal sløre vannet mye. Jeg synes nok også at det er litt mørkt i skyggene i front.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd meg på denne typen sløringsfoto, men har forstått det slik:I sollys, bruk f/16, ISO100 , 1/100 sek.I gråvær, bruk f/16, ISO100, 1/15 sek. Har også registrert at mange sverger til gråfilter ved slike opptak...... Fine farger, grei komp, men oppleves litt vel mørkt i front... ! God 3'er! :)

Takk for det. Jeg tror imidlertid det er vanskelig å finne filter til Nikon 14-24mm. For meg virker det som om solskjermingen er fastmontert.

Lenke til kommentar

Takk for det. Jeg tror imidlertid det er vanskelig å finne filter til Nikon 14-24mm. For meg virker det som om solskjermingen er fastmontert.

Stemmer det ja, litt dumt at solskjermingen er integrert på dette objektivet. Og det er vel f.eks. ikke et ND-effektvalg i menyen på kameraet heller...? :hmm:

Lenke til kommentar

Stemmer det ja, litt dumt at solskjermingen er integrert på dette objektivet. Og det er vel f.eks. ikke et ND-effektvalg i menyen på kameraet heller...? :hmm:

Det har jeg faktisk ikke tenkt over, det skal jeg sjekke. D700.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...