eriknor Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Morgenstund ved Vänern Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Har ikke prøvd meg på denne typen sløringsfoto, men har forstått det slik: I sollys, bruk f/16, ISO100 , 1/100 sek. I gråvær, bruk f/16, ISO100, 1/15 sek. Har også registrert at mange sverger til gråfilter ved slike opptak...... Fine farger, grei komp, men oppleves litt vel mørkt i front... ! God 3'er! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Vakkert lys og herlig lys og farger!! Lenke til kommentar
Trond Stordal Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hva slags lukkertid du skal bruke avhenger vel av hvor mye bevegelse det er i vannet. Her er nok 1/20s litt for raskt for å sløre det til. Himmelen synes jeg er veldig fin, så det må nok filter tilfor å unngå utbrente høylys hvis man skal sløre vannet mye. Jeg synes nok også at det er litt mørkt i skyggene i front. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Har ikke prøvd meg på denne typen sløringsfoto, men har forstått det slik:I sollys, bruk f/16, ISO100 , 1/100 sek.I gråvær, bruk f/16, ISO100, 1/15 sek. Har også registrert at mange sverger til gråfilter ved slike opptak...... Fine farger, grei komp, men oppleves litt vel mørkt i front... ! God 3'er! Takk for det. Jeg tror imidlertid det er vanskelig å finne filter til Nikon 14-24mm. For meg virker det som om solskjermingen er fastmontert. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Takk for det. Jeg tror imidlertid det er vanskelig å finne filter til Nikon 14-24mm. For meg virker det som om solskjermingen er fastmontert. Stemmer det ja, litt dumt at solskjermingen er integrert på dette objektivet. Og det er vel f.eks. ikke et ND-effektvalg i menyen på kameraet heller...? Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Takk for det. Jeg tror imidlertid det er vanskelig å finne filter til Nikon 14-24mm. For meg virker det som om solskjermingen er fastmontert. Stemmer det ja, litt dumt at solskjermingen er integrert på dette objektivet. Og det er vel f.eks. ikke et ND-effektvalg i menyen på kameraet heller...? Det har jeg faktisk ikke tenkt over, det skal jeg sjekke. D700. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg