Gå til innhold

Nye hodetelefoner for opptil 1500,-

Anbefalte innlegg

Hei. Da er det endelig på tide med noen gode hodetelefoner for min del etter flere år med heller labre øreplugger og -propper.

Jeg har ca. 1500,- til disposisjon.

Jeg er ute etter heldekkende hodetelefoner med utskiftbar kabel. Et jevnt lydbilde som tar vare på nyanser og små detaljer er viktig, men komfort er kanskje enda viktigere da de kommer til å bli brukt relativt mye og lenge. Jeg har et ganske stort hode (L/XL i luer, hjelmer osv.) og bruker ofte briller foran pc'en.

De kommer til å brukes sammen med bærbar pc, men også en del med ipod (.flac-filer) så de må være relativt lettdrevne. Jeg har heller ingen dedikert forsterker per i dag, men jeg skal ikke se bort i fra at det blir gjort et innkjøp etterhvert.

Det er hovedsakelig musikk-lytting de skal brukes til, men ogs film og spill en sjelden en gang. Jeg hører på all slags musikk, men det er viktigere for meg at telefonene tar vare på rike lydbilder som finnes i klassisk musikk, jazz, post-rock/ambient (tenk Ulver, Sigur Ros, Godspeed! You Black Emperor o.l.) der det ofte finnes en del skjulte nyanser som kommer frem med godt utstyr, enn f.eks. mye bass i pop, trance/techno etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...