Gå til innhold

Gode foto-blogg temaer til Wordpress

Anbefalte innlegg

I år har jeg tenkt å prøve å bruke web-siten min (pinglebo.net) litt mer aktivt. Tanken er å bruke den som en reise/fotoblogg.

Men jeg sliter med å finne til et godt tema som ikke spiser opp halve skjermen.

Akkurat nå bruker jeg Twenty Eleven som tema og det er en enkel og grei stil; men så spiser den opp halve skjermen pga. topp bildet.

Toppbildet er greit på den første siden, men ikke ellers.

Har dere noen gode tips til gratis temaer som gjør det jeg vil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis temaet gjør jobben, så kan jeg godt betale for det. Men jeg må ha muligheten for å teste ut temaet og skru litt på det før jeg blar opp pengene.

Har tatt en kopi av siten min som jeg herjer med hjemme; og der kan jeg surre i fred og ro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg mener at min foto blogg har en enkel og grei layout! Men så er vel «smaken som baken, delt i to». :) Dette er et gratis tema som man kan på en veldig enkel måte redigere dit man selv ønsker... :)

Lenke til kommentar

Har fått anbefalt denne gjengen som skapere av gode temaer. Hvorvidt det er mulig å fikse litt på det selv på forhånd er usikkert, men det er previews \ screenshots på alle temaer.

Var litt vanskelig å finne foto-temaer der. Problemet med previewene er at det ikke er mulig å prøve ut temaet på mine dataene. Jeg har noen forskjellige varianter av sider (galleri, vanlig osv) som jeg må sjekke ut.

Lenke til kommentar

Takk for innspill, men jeg bør kanskje si litt om hva jeg øsnker med temaet.

Jeg kommer til å kombinere tekst og bilder, litt som RandiA gjør i sin året rundt blogg.

Jeg ønsker å dele siden i to deler - tekst til venstre og meny/oversikt på høyre side. Det kan gjenre være toppbilde på forsiden, men når jeg går inn på en artikkel så ønsker jeg at at det skal brukes så lite av toppområdet som mulig til faste ting.

Designet skal være så stilrent som mulig - Twenty Eleven er et godt eksempel der.

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet løsningen - det blir å beholde temaet "Twenty Eleven", men jeg har installert en galleri plugin for å håndtere de få galleriene jeg kommer til å legge inn.

Jeg har valgt Simple Galleria da den er enkel å holde styr på. Et eksempel: Gå hit og klikk på første bilde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...