Gå til innhold

Økonomi høgskoler, Studiekvalitet og arbeidsmulighet?

sqll

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring fra disse skolene ved økonomi og administrasjon/ledelse studier?

Høgskolen i Buskerud

Høgskolen i Østfold

Høgskolen i Haugesund

Høgskolen i Vestfold

Vil gjerne vite om studiekvalitet og jobbmuligheter.

Endret av sqll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyskolen i Buskerud (avd. Kongsberg): En del veldig gode økonomilærere, og et relaativt lite miljø som gir deg nær kontakt med både lærere, de i klassen din, samt de andre to linjene på skolen: ingeniører og optikkere.

Selv går jeg på ingeniørlinja der, men har hatt "økonomi for ingeniører" og "Entreprenørskap og innovasjonsledelse" med de fleste av økonomilærerene. Har i tillegg bodd sammen med 3 personer som går tredjeklasse økonomi der nå, og jeg har vel igrunn aldri hørt noe negativt om linja. Det virker som de lærer en del og tar fagene serriøst (noe som delvis kommer av disse flinke og engasjerte foreleserene. Jobbmulighetene kjenner jeg ikke spesielt til.

Forøvrig kan man jo si litt om skolen. Du vet kanskje bedre enn meg om økonomi-linja skal fortsette å gå på Kongsberg, eller om den flyttes til Drammen eller Hønefoss. Er i allefall mye frem og tilbake nå i forbindelse med fusjoneringen som er delvis igang, samt diskusjon om hvorvidt skolen skal flyttes fra Raumyr til sentrum. Slik skolen er nå, fremstår den som en "godt brukt" skole. En relativt stor mangel på skolen er tilgang på arbeids(det er noen, men ofte ikke nok rundt eksamenstid), samt at man ikke har tilgang til skolen 24/7 (noe man har i de andre søsterskolene i Buskerud.

Om du lurer på noe mer om denne skolen, og linja, kan jeg prøve å få kontakt med noen fra økonomilinja til å svare =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...