Gå til innhold

Å bli troende er ikke hva folk tror er

Anbefalte innlegg

Det er mange mennesker i verden som tror at det å bli troende og bli en guds mann vil føre til:

1: Penger

2: Lykke

3: Ny bil

4: Lottogevinst

5: Ny kone

6: Velsignet med et flyvende teppe

7: Nytt cruiseskip

8: Helbredelse for alle sykdommer

9: Gratis pizza i 15 år

........

Men la meg bare få lov til å si hva det innebærer å bli troende, hva det innebærer å la Gud ta hånd om deg som om du var hans eget barn.

Han kommer til å bryte deg ned, mentalt og fysisk. Til du er så sint, så frustrert og så dypt plaget at du faktisk begynner å tro han er sadistisk.

Folk som fulgte jesus hadde mange forventninger og da de så at de ikke fikk oppfylt disse, så forlot de Jesus og gikk sin egen vei.

Om du søker Gud, så må du vite hva du søker. Det jeg sa over her er sant, han kommer til å gjøre livet surt for deg.

Det skal du vite, men om du fremdeles virkelig ønsker å søke Gud, så skal du vite at du får noe igjen for det. Han bryter deg ned, for så å bygge deg opp igjen.

Det er som et dårlig konstruert hus, det nytter ikke å ombygge det, Gud river hele huset ned og så bygger han det opp fra grunnen av.

Den Gud elsker, refser han. Og han bryter folk ned, men det fins mange mennesker i verden som tror Gud er ond av den grunn. Gud vet hva han gjør.

Filosofien av samurai sverd kan brukes her ...

Metallet varmes opp, brettes etterfulgt av slag gjentatte ganger til det blir utrolig sterk, knust keramikk, og plassert i vakre mønstre.

De fleste av oss lærer av motgang. Jeg vil ikke bruke definisjonen av "svake" for å sverte ateister, men ærlig og oppriktig talt, det er de svake som alltid syter som ikke klarer å se at Gud er god.

Du vet ikke at Gud er god før du har opplevd å bli "mørbanket". Etter du har opplevd det, så skal jeg garantere deg at du vil føle en enorm lykke på innsiden av skrotten din, en enorm lykke. Fordervelsen til mennesker er at de ikke får denne motgangen.

Bare vær klar over at om du søker Gud, så vil du ikke få det du forventer av han, du vil bli mørbanka, du vil føle enorm motgang, han kommer til å få deg til å føle deg nedenfor.

Men til gjengjeld, så får du det han kaller "Gull", hans gull, og det er visdom, utrolig styrke og livsglede.

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...