Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny bokhylle, forslag?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg flytter til en ny leilighet til sommeren og har da behov for å kjøpe en bokhylle. Da jeg er litt rar og over gjennomsnittlig interessert i både bøker og møblement, er valg av bokhylle ganske viktig. Dessverre har jeg ikke mye erfaring når det gjelder hva som fins av bokhyller der ute, så da trenger jeg hjelp av dere.

Jeg ser for meg en bokhylle som mer eller mindre oppfyller disse kravene (i hvert fall noen):

- Ikke alt for dyr (5000kr er vel egentlig maks, men det kan strekkes)

- Bred (minst 100cm)

- Minst 25cm dyp

- Minst 30cm mellomrom mellom hyllene, eller regulerbare hyller

Mindre viktige krav er som følger:

- Mørk i fargen

- Selvmontering

Jeg har allerede vært innom IKEA og sett hva dem har. Der fant jeg en OK hylle, men som dessverre er litt i smaleste laget. Da måtte jeg evt. kjøpt to hyller og det ser ikke fullt så pent ut.

Håper noen kan hjelpe med noen linker til websider/nettbutikker osv.

Takk på forhånd :).

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hylle var det du fant på IKEA som du likte (bortsett fra bredden)? Det vil gi en pekepinn til hva du liker, og hva som er gode forslag.

100 bredde cm i ett spenn er litt vanskelig mål, da må du opp i ganske tjukke dimensjoner på hylleplatene for at de ikke skal sige under vekta på bøkene når hylla fylles opp. Ikea har noen hyller på 96 cm, denne f.eks, men den har også en anbefalt maksvekt på 20 kg per hylle. Derfor er det nok hensiktsmessig å klare seg med 80 cm bredde. Eller hvis du har plass: flere moduler på 60 + 60 eller 80 + 40, gjerne i et system som kan bygges ut videre når deu får flere bøker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...