Gå til innhold

Spørsmål om likestilling mellom kjønnene...

Anbefalte innlegg

Min tråd ligner kanskje på den andre her, jeg er ikke helt sikkert, beklager. Dette får sikkert moderatorene å bestemme.

Jeg har noen spørsmål om følgende. Jeg har i dag sett en film som handlet om massakre, som skjedde i virkeligheten i fortid. I begynnelse av filmen var det sagt noe som "det var drept så mye folk, blant dem var det så mye kvinner og barn". Også i mitt land hørte jeg ofte at kvinner og barn får spesiell opmerksomhet i slike tilfeller... Det virker faktisk at kvinners liv er mer verdifult enn mens. Er det også slik i Norge? Hva kan være årsak til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvinner er regelrett fysiologisk og biologisk generelt svakere enn menn, så "kvinner og barn" er ikke helt feil å si og er de som trenger beskyttelse i en eventuell krig.

Når det gjelder menn og kvinner, og hva som er verdt mest - se tilbake på første setning. Børskyttelse - av menn. Menn kan på et vis bli sett på som "soldater", kanskje til og med maskiner, som må redde kvinnene og barna mot andre menn, sett fra et veldig militært fokus.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er fordi kvinnen er mer verdt når det kommer til liv og død i et samfunn.

Man kan komme ganske langt med en mann og 10 kvinner.

10 menn og en kvinne derimot...

Kvinner er regelrett fysiologisk og biologisk generelt svakere enn menn, så "kvinner og barn" er ikke helt feil å si og er de som trenger beskyttelse i en eventuell krig.

Når det gjelder menn og kvinner, og hva som er verdt mest - se tilbake på første setning. Børskyttelse - av menn. Menn kan på et vis bli sett på som "soldater", kanskje til og med maskiner, som må redde kvinnene og barna mot andre menn, sett fra et veldig militært fokus.

CypheroN, Cerwell dette alt er klart... Men for eksempel i mitt land er det stort overflød av kvinner. Jeg har allerede skrevet om den i en av mine tråd. Folk snakker veldig mye om det, at det mangler mannfolk, snakker veldig mye om kvinners ensomhet. Mitt land mistet millioner av liv i Den Andre Verdens Krig og i mange krig etter det, spesielt i Afgannistan. Problemet menns mangel er kanskje ikke så aktuelt for Norge (heldigvis!) og kanskje ikke for dere personlig(vet ikke om deres kjønn og alder) men veldig aktuelt for mitt land. Derfor klarer jeg ikke å forstå slik situasjon.

Endret av forglemmegei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...