smort1 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Sammen med min Olympus PEN E-P1 fulgte en M.Zuiko 14-42 mm f/3.5-5.6 ED Sammen med min Olympus PEN E-PL1 fulgte en M.Zuiko 14-42 mm f/3.5-5.6 L ED Er det noen som har noen info om det ev. er noen forskjell på de to objekitvene, bortsett fra at det står en L på sistnevnte....? Har søkt på nettet uten å finne noen skikkelig forklaring (hittil iallefall).... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 L utgaven er en spesialvariant som kun kom på E-PL1, hvis jeg husker rett. Det er en forbedret utgave av ut-utgaven, og kan ses på som en forgjenger til II-eren. Er usikker på hva som er forbedringene. Tror det er noe raskere AF. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 L utgaven er en spesialvariant som kun kom på E-PL1, hvis jeg husker rett. Det er en forbedret utgave av ut-utgaven, og kan ses på som en forgjenger til II-eren. Er usikker på hva som er forbedringene. Tror det er noe raskere AF. Takker for info! Det fulgte med en L-utgave på E-P2'en også. Testet AF, og ja, den oppleves vel å være litt raskere på L-utgaven, så det er nok en mulighet for at det er der forskjellen ligger... Litt rart egentlig, at jeg ikke finner noe mer nøyaktig info på diverse nettsøk. (får vel vurdere å sende en mail til olympus.no) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 L utgaven er en spesialvariant som kun kom på E-PL1, hvis jeg husker rett. Det er en forbedret utgave av ut-utgaven, og kan ses på som en forgjenger til II-eren. Er usikker på hva som er forbedringene. Tror det er noe raskere AF. Sendte en mail til Olympus.no og fikk raskt svar: "Bokstaven L betyr "lite" (på engelsk). Det betyr at festet er av plast, ikke av metall. Derfor er objektivet med L lettere". Så da vet vi det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå