Trolltyv Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Trenger hjelp til ny PC som skal brukes til Gaming (BF3,SWTOR), videoredigering, frapsing og livestreaming. Jeg tenker på en kraftig PC som skal kjøre alt laggfritt. Jeg har et spørsmål siden dere har mest peiling. Ville jeg klart alt dette med disse ferdigbygde PC'ene og hvilke ville dere valgt? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10462 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10499 Vil helst ha ferdigbygd, men kan bygge. Som dere ser allerede går jeg for PC til ca. 25 000kr. Takker for svar. Endret 4. januar 2012 av Trolltyv Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 hvis jeg var deg så ville jeg kjøpt en PC til 15K nå og så har du 10K til å oppgradere etterhvert og da mener jeg å kjøpe en god strømforsyning som varer lenge og et kabinett som varer lenge harddisk og SSD kan jo også vare en stund det kommer også et grafikkort om 5 dager som jeg tror passer perfekt til deg, dette heter AMD HD 7970 prosessoren kunne vært en Intel i7 2600K hovedkort ville jeg valgt et Asus P8Z68 seasonic strømforsyning på 750-850W, som for eksempel Seasonic X 760 et kabinett må du nesten finne selv, men er gjenganger er Fractal Design Define R3 som passer fint for de aller fleste. det er lydisolert, og har de fleste funksjoner som man trenger, samt god byggekvalitet, så det holder lenge. på dette oppsettet ville jeg hatt en skikkelig prosessorkjøler, som for eksempel Noctua NH-D14 på RAM ville jeg gått for Corsair Vengeance LP eller kingston HyperX, på enten 8GB (2x4GB) eller 16GB (4x4GB), det kommer an hvor krevende redigering du driver med Lenke til kommentar
Trolltyv Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Det nye AMD skjermkortet er fristende. Vil dette her passe? Skjermkort: AMD HD 7970 Kommer. Kabinett: COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK Strømforsyning: CORSAIR HX 850W Hovedkort: ASUS P8Z68 Prosessor: INTEL CORE I7 2600K + kjøler NOCTUA NH-D14 RAM: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP Harddisker: KINGSTON HYPERX 120GB SSD SEAGATE BARRACUDA XT 2TB Lydkort, nødvendig? Endret 4. januar 2012 av Trolltyv Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Det nye AMD skjermkortet er fristende. Vil dette her passe? Skjermkort: AMD HD 7970 Kommer. Kabinett: COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK Strømforsyning: CORSAIR HX 850W Hovedkort: ASUS P8Z68 Prosessor: INTEL CORE I7 2600K + kjøler NOCTUA NH-D14 RAM: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP Harddisker: KINGSTON HYPERX 120GB SSD SEAGATE BARRACUDA XT 2TB Lydkort, nødvendig? du trenger ikke lydkort da dette er innebygd på hovedkortet, men hvis du er ute etter veldig god lyd, så trengs et lydkort, de aller fleste trenger ikke mer enn det som er på hovedkortet. på strømforsyning vil jeg fortsatt anbefale seasonic sin, den er bedre enn corsair sin (corsair sin er basert på en litt dårligere seasonic PSU) og du skal overklokke langt med 2 stk HD 7970 for å overgå 760 watt ser fint ut det der, men husk at du også trenger windows Endret 4. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Trolltyv Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Oppdaterte listen, viste feil RAM. Ikke noe mer jeg må tenke på vist jeg går for 2stk HD 7970? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Oppdaterte listen, viste feil RAM. Ikke noe mer jeg må tenke på vist jeg går for 2stk HD 7970? trenger nok ikke tenke på mer enn strøm og luft for 2 stk i CrossfireX strøm får du mer enn nok av, og HAF X skal nok ikke gi for lite luft til dem for å si det på den måten Lenke til kommentar
Trolltyv Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Ok, dette er supert. Takk for svar! Vist det er andre tips så bare kom med det. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 vel, optisk drev er alltid fint å ha, koster 150kr, gidder ikke finne det nå, bare søk "bulk" på dustin for å finne den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå