Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mistet lappen på grunn av promille på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Jeg mistet lappen på grunn av promille kjøring på nyttårsaften. Jeg kjørte i byen, da jeg så blålys i speile. Jeg måtte blåse i et alkometer. De ville ikke si hvor mye jeg hadde i promille. Men jeg innrømte og ha drukket. Da de beslagla sertifikatet skrev jeg under på at dette var ok. De hadde sakt at de kom til og ta det uansett, men hvis jeg ikke skriver under på jeg i mer avhør, rettsak og får mer utgifter. Stemmer dette?Det var vått på veien og jeg hadde 2stk. I bilen. Klokka var ca.5-6 om morgenen. Jeg klarte og gå på en rett linje og stå på en fot osv. Var ikke veldig full, jeg kunne se helt klart.

Noen som har peiling på hva jeg kan få, og om det er mulig å få sertifikatet tilbake mens jeg venter på dom, og hvordan ? Eller har råd om noe som jeg kan gjøre for å påvirke dommen positivt?

Takker for alle svar!

Endret av Kjartanrasmussen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister forhåpentlig førerkortet for 2år... Du må uansett ta oppkjøring på nett, for du får garantert MINST 6 måneder. Siden du har godtatt førerkortbeslag, så kan du ikke få det tilbake mens du venter heller. Du kommer heller ingen vei selvom de ikke har tatt blodprøve, for du har skrevet under og godtatt, og der du skrev under så står det hvor mye promille du hadde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...