JDM86 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 hei folkens her om dagen bestilte jeg en piratkopierte 3 caps fra Kina. jeg sjekka trackingen som jeg hadde fått fra EMS(posten i Kina). og den sier ''Handed over to Customs'' betyr dette at tollen skal gjennomgå pakken?? Eller må alle paken gå i gjennom. sjekker de alle pakkene som går gjennom tollen. jeg lurer på dette fordi jeg har hørt at dette ikke er lov med piratkopier i Norge. men er det slik at man kan kjøpe det hvis man ikke skal selge det. jeg elsker de capsene vil jo ikke miste de. takk for svar på forhånd!!!!! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Hvis varen blir stoppet i tollen får du et brev, du må dokumentere hva du har bestilt og ta sende personnummer i retur. Hvis du ikke får det, går det nok greit gjennom tollen. Jeg vet ikke hvordan tollkontoret løser alle saker, men hos meg fikk jeg en gang kun et brev at varen må fortolles. Lenke til kommentar
JDM86 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 de har oppdatert trackingen og det står ''Customs clearance''. vet ikke helt hva dette betyr(var ingen 6'er elev). men jeg får vel vente å se da. Lenke til kommentar
JDM86 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 jeg skjekka sporingen fra posten og den sa 'Sendingen er til importvurdering' og etter det står det 'Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering'. pleier det å stå i sporingen hvis den må tolles etter import vurdering. trenger hjelp. har ikke penger til toll. men man kan jo bestile fra internett til under 250kr. capsene jeg kjøpte kosta jo 175kr, håper ikke at de har en høyere prisantydning. en orginal caps i norge koste 400kr per stykk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Grensen for å måtte betale avgift er ved 200 kroner uten frakt. Antar at prisen er 175 kroner totalt for alle capsene. Lenke til kommentar
JDM86 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Capsenr kosta 175kr totalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå