Gå til innhold

Lyd på høytaller og data?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte nettopp nytt data anlegg, og når jeg har på musikk so kommer lyden på høytaller og data, har prøvd med 2 forsjellige høytaller sett, så er ingenting med høytallerne, håper på hjelp... For di som ikke vet det, jeg vil ikke at de skal vere lyd på Dataen !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en stasjonær eller bærbar PC??? (alltid lurt med mer info enn man tror)

En bærbar en har en funksjon i utgangen som gjør at den kapper lyden til de innebygde høytallerene.

Er det på en ordinær PC skjerm med innebygde høytallere, så pleier disse å kreve egen kabel, og man skal kun trenge å trekke ut denne. Er det bærbar PC, og du bruker hodetelefon utgangen, så er det mest sannsynlig noe feil med denne siden den ikke detekterer at det er puttet inn noe der.

Lenke til kommentar

Normalt skal lyden automatisk forsvinne fra maskinens innebygde høytalere (jeg anntar det er disse du omtaler som "dataen") med en gang du plugger til en kabel til PCen utgang for lyd (normalt markert med grønn kontakt).

Er det så og forstå at dette altså ikke skjer? I så fall høres det ut som en feil i kontakten. Jeg TROR ikke slikt kan forekomme av feile drivere og software, men du kan ihvertfall teste det først.

Hvis du koblet lyden via HDMI - og så går inn i kontrollpanel og til styringen for lyd og setter HDMI til standard høytaler så skal det ihvertfall ikke komme noe lyd fra maskinens innebygde høytalere lenger. Da pipes lyden til HDMI i stedet, så om du har muligheten for dette så er dette gjerne en workaround du kan forsøke.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...