Gå til innhold

passer de delene her til pc'en min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan hende at hovedkortet ditt er en av de som HP (og andre produsenter) tuller med slik at de bare virker med deres egne strømforsyninger

det kommer ett nytt grafikkort fra AMD om 5 dager, som er bedre enn GTX 580, og i prisklassen 4000-4500kr

helt ærlig vet jeg ikke om du trenger en ny strømforsyning, og hvis du trenger det så trenger du ikke mer enn 500W

Lenke til kommentar

kan hende at hovedkortet ditt er en av de som HP (og andre produsenter) tuller med slik at de bare virker med deres egne strømforsyninger

det kommer ett nytt grafikkort fra AMD om 5 dager, som er bedre enn GTX 580, og i prisklassen 4000-4500kr

helt ærlig vet jeg ikke om du trenger en ny strømforsyning, og hvis du trenger det så trenger du ikke mer enn 500W

takk for info, har du en link til det nye skjermkorte så jeg kan lese litt om det?

Lenke til kommentar

takk for info, har du en link til det nye skjermkorte så jeg kan lese litt om det?

her er "en mange siders review" av HD 7970

Edit: eid av Phlake :ph34r:

Edit2:

la merke til at hovedkortet bare støtter ett grafikkort

og at du kan anskaffe en ny strømforsyning ;)

(ettersom at HP har en guide om hvordan man endrer strømforsyningen i den PCen så er nok det ganske riktig?)

anbefaler Seasonic X 560

eller hvis jeg ikke tar helt feil så skal PCen kunne kjøre på 460 watt?

da kunne Seasonic X 460 "Fanless" på grunn av elendig kjøling i kabinettet, og det hjelper ikke på kjølingen med et sultent grafikkort der inne heller

vil kanskje hjelpe å snu viften bak hvis den tar luft ut

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

her er "en mange siders review" av HD 7970

Edit: eid av Phlake :ph34r:

Edit2:

la merke til at hovedkortet bare støtter ett grafikkort

og at du kan anskaffe en ny strømforsyning ;)

(ettersom at HP har en guide om hvordan man endrer strømforsyningen i den PCen så er nok det ganske riktig?)

anbefaler Seasonic X 560

eller hvis jeg ikke tar helt feil så skal PCen kunne kjøre på 460 watt?

da kunne Seasonic X 460 "Fanless" på grunn av elendig kjøling i kabinettet, og det hjelper ikke på kjølingen med et sultent grafikkort der inne heller

vil kanskje hjelpe å snu viften bak hvis den tar luft ut

Den strømforsynern som er på den nå er en 460 watt, men skader det maskinen hvis jeg setter inn en på 950 watt, for skjermkorte trenger en del med strøm?.

Lenke til kommentar

Den strømforsynern som er på den nå er en 460 watt, men skader det maskinen hvis jeg setter inn en på 950 watt, for skjermkorte trenger en del med strøm?.

jeg vet at en er 460 watt, men en svært lav kvalitet.

grunnen til at jeg tok fram den på 460 Watt er at den ikke har noe vifte, som gjør at skjermkortet får all den luften det trenger

skjermkortet tar ca. 200 watt, og prosessor tar vel 95 watt, og kan ikke overklokkes

så hvis du plusser på at par harddisker, vifter, hovedkort optisk drev...

en 950 watt er så overkill at det nesten ikke er mulig, PCen din støtter bare 1 stk skjermkort, og kjapp regning tilsier at systemet ikke kan bruke mer enn 400W kanskje litt mer

problemet kan vel også være luftingen, hvis luften går inn bak vil den mate prosessoren, men grafikkortet er opp-ned i det kabinettet, så da må luften stige opp for så å komme inn i grafikkortet, og hvis den lufta allerede varme lufta blir delt på grafikkort og strømforsyning, så kan det jo bli litt varmt

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

takk for info/ hjelp

jeg vet at en er 460 watt, men en svært lav kvalitet.

grunnen til at jeg tok fram den på 460 Watt er at den ikke har noe vifte, som gjør at skjermkortet får all den luften det trenger

skjermkortet tar ca. 200 watt, og prosessor tar vel 95 watt, og kan ikke overklokkes

så hvis du plusser på at par harddisker, vifter, hovedkort optisk drev...

en 950 watt er så overkill at det nesten ikke er mulig, PCen din støtter bare 1 stk skjermkort, og kjapp regning tilsier at systemet ikke kan bruke mer enn 400W kanskje litt mer

problemet kan vel også være luftingen, hvis luften går inn bak vil den mate prosessoren, men grafikkortet er opp-ned i det kabinettet, så da må luften stige opp for så å komme inn i grafikkortet, og hvis den lufta allerede varme lufta blir delt på grafikkort og strømforsyning, så kan det jo bli litt varmt

skrudde opp pcen nå og ser at det ikke finnes plass til et skjermkorte + at den kommer borti RAM brikkene, tror jeg. legger til noen bilder.

post-266285-0-51716500-1325787574_thumb.jpg

post-266285-0-72578100-1325787593_thumb.jpg

post-266285-0-59479700-1325787608_thumb.jpg

post-266285-0-75973600-1325787624_thumb.jpg

post-266285-0-01320600-1325787639_thumb.jpg

Endret av z4killer
Lenke til kommentar

jeg har et omtrent slikt kabinett hjemme, eneste forskjellen er frontpanelet

og grafikkort skal nok passe, bare det er et 2 slot design

og jeg tror luftinga i kabinettet hadde likt en modulær strømforsyning...

Edit:

så ikke at det var noe i 3.5" plassen foran

den vil blokkere vifta på grafikkortet :/

jeg ville enten skaffa meg nytt kabinett, eller ett mindre grafikkort, eller begge deler...

Endret av olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit:

jeg ville enten skaffa meg nytt kabinett, eller ett mindre grafikkort, eller begge deler...

kjøper nok det kabinettet her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816. vet du når Radeon HD7970 skjermkorte kommer ut + hvor kan jeg få kjøpt den?

Lenke til kommentar

Edit:

kjøper nok det kabinettet her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816. vet du når Radeon HD7970 skjermkorte kommer ut + hvor kan jeg få kjøpt den?

kortet skal komme ut på mandag

og burde kunne kjøpes hos alle de store hardwarebutikkene

Lenke til kommentar

Edit:

kortet skal komme ut på mandag

og burde kunne kjøpes hos alle de store hardwarebutikkene

tusen takk for all hjelpen, skal spørre deg hvis det er noe lurer på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...