ErikAuranaune Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Heisann Jeg lurer på om det er noen plasser i Trondheim hvor man kan lære seg "coding", av for eksempel spill eller programmer? Vil ikke ta noe "Lær deg koding på nett" ellernå! Finnes det noen slike plasser? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 NTNU har mange spennende utdannelser og fag du kan titte på. Du må nesten si mer om hva slags kurs/fag du er på jakt etter og hvilken situasjon du er i for at man skal kunne komme med noen skikkelige anbefalinger til deg. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Norges Teknisk Naturvitenskaplige Universitet har fag der du lærer å programmere, enkelte har tilogmed det å programmere et spill som en del av pensum Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Steg 1: Finn ut hva du vil lage Steg 2: Undersøk hvilke programmeringsspråk som vil passe til målet Steg 3: Les igjennom dokumentasjon for språkene og vurder dem opp mot hverandre og se om dette er noe du fortsatt vil begi deg ut på Steg 4: Søk etter kurs for det gitte språket du har valgt og bla opp $$$$ En ting du vil se er at spill ofte simulerer fysikk så uansett hvilket programmeringsspråk du velger så må du klare å oversette fysiske prinsipper til programkode så da er matematikk og fysikk vel så viktig å kunne som det å kunne skrive programkode. Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) NTNU har mange spennende utdannelser og fag du kan titte på. Du må nesten si mer om hva slags kurs/fag du er på jakt etter og hvilken situasjon du er i for at man skal kunne komme med noen skikkelige anbefalinger til deg. Finnes det ikke kurs slik som, for eksempel (sånn som dansekurs, eller gitarkurs xD ! Slikt som man går på noen ganger i uka) ? Slike kurs bare med for eksempel Visual Basic? / C# / C++ ? Endret 4. januar 2012 av ErikAuranaune Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Visual Basic ville jeg nok ikke starta med. I think of the company advertising "Thought Processors" or the college pretending that learning BASIC suffices or at least helps, whereas the teaching of BASIC should be rated as a criminal offence: it mutilates the mind beyond recovery. Jeg har ikke vært borti BASIC noe mer enn i Excel, men det er noe av det mest frustrerende jeg har vært borti. Men jeg ville lært meg C eller C++. Personlig syns jeg det er gøy og du kan gjøre "alt". Hvis du ikke har mulighet til å ta noen kurs på f.eks. NTNU vil jeg anbefale deg å kjøpe bøker, sette deg ned og starte med programmeringa. Personlig liker jeg å programmere i GNU/Linux ettersom du der har alle verktøya du trenger. Hvis du programmerer i Windows ville jeg lastet ned et IDE, eller bare en kompilator. Det går fint å bruke Notepad (selv om fargekoding og code hinting hjelper veldig) og laste ned GCC for å kompilere programmet. Mer trenger du strengt tatt ikke hvis du skal begynne med C-programmering. En bok jeg kan anbefale er C Programming Language, denne har jeg hørt skal være veldig bra. Ellers er jeg tilhenger av Google, men regn med å lese masse engelsk stoff. Norske bøker har en tendens til å være dårlige. EDIT: Fiksa sitat Endret 4. januar 2012 av hjahre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå