palle01 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg vil ha ny (deltids)jobb, typ medarbeider/assistent/sekretær som ikke krever høyere utdannelse. Unntatt telefonsalg. Er det effektivt å gå rundt og presentere meg? skal jeg skrive åpen søknad og levere papirene samtidig, eller spørre om de tar i mot søknad? Er det bedre å ringe daglig leder? Stemmer det at de fleste jobber ikke blir annonsert i det hele tatt? Hva med vikarbyrå? Jeg har snakket med noen, det virker litt labert der, er det lettere å skaffe seg jobb selv? Lenke til kommentar
Torey Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Slik som jeg har sett det er det aller best å ta seg litt tid å skrive en skikkelig søknad, kanskje slenge med referanser fra andre arbeidsgivere, slik som attester etc etc. det som er ALLER best er å møte opp personelig, til daglig leder. Var en gang jeg spurte en som satt i kassen på Rimi om de trengte ekstra hjelp, fikk nei til svar, dagen etterpå hang det en lapp oppe om at de tok inn 2 nye vakter. Jeg har bare brukt å levert papir direkte til Daglig leder. På den måten er du helt sikker på at de tar en titt på det (og i hele tatt at de får det), de fleste jeg har jobbet for har opnet konvolutten med en gang å lest den. Hvor gammel er du har jo og en del å si, nå vet ikke jeg hvor gammel du er men i dagligvarebutikk må du være 18 år, for å kjøre Drosje må du ha kjøreseddel + at du har plettfri vandel, førerkort så klart og være over 20 år. Men det er jo masse å velge imellom. Men all in all så er det beste å møte opp med en god skrevet søknad (spør gjerne lærer'n din eller mor/far om hjelp elelr rettskriving) til Daglig Leder å kryss fingrene. Det skader heller ikke å levere inn søknader på et dusin plasser samtidig. Det gjorde jeg og fikk svar med 2 etter 2 uker, heldigvis fikk jeg den ene jobben tho. Men vist det blir vist stor interesse for deg med flere plasser kan du jo alltids ta ett intervju med flere bedrifter før du bestemmer deg. Men den beste måten å få seg jobb på er å søke på mange forskjellige plasser. Ikke utelukk noen plasser, jobb er jobb og penger er penger. Lykke til! Det finnes også Jobb-søker kurs rundt omkring i landet som du kan bli med på, disse er gratis (tror jeg) og de hjelper deg med å komme igang med å skrive skikkelige søknader. Edit: Typo's Endret 4. januar 2012 av Torey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå