RBW Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 VB7009 har det meste om du ikke er kravstor. VIA frister med hovedkort i knøtteformat Lenke til kommentar
Web King Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Gleder meg til å se det.... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det eneste spennende med dette kortet er 2 nettverksporter. Er det i det minste billigere enn andre Mini-ITX-kort? Det fins Mini-ITX-kort som gruser dette kortet i specs/ytelse:) 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Ja, mini-ITX-via var spennende for noen år siden, i dag når man får vanlige LGA1156-kort på mini-ITX? Ikke fullt så interessant lenger. AtW 3 Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Ligg unna Via. De har en jobb å gjøre på driversiden før dette bør anbefales, en stor jobb. Det er nok mini-ITX kort på markedet som leverer varene med god driverstøtte og hyggelig pris. 1 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Og du er sikker på det også er tilfellet med dette hovedkortet ? Når var det du kjøpte og testet et VIA HK sist ? Hvilke grunner har du for å si dette om hele selskapet? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Synes jeg ser både LPC og COM port, men kortet har ikke hdmi. Hvilket ti-år lever VIA i? Endret 4. januar 2012 av blinc 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Synes jeg ser både LPC og COM port, men kortet har ikke hdmi. Hvilket ti-år lever VIA i? Virkelighetens tiår. Begge disse portene er etterspurt i embedded prosjekter for styring og overvåking, noe HDMI ikke er. HDMI er dermed etterspurt i et annet segment, for HTPC'er, hvor dette kortet vil ytelsesmessig komme til kort(pun inteded). 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 VIA frister med .. frister og frister, dette hadde vært kult .. i 2005. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Har hatt VIA-system en gang, og en gang for mye og det var i en HP Mini 2133. Makan til dårlig hardware utilisering og møkka drivere skal enn se langt etter. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Parallellport og Serieport, ja takk begge deler! Dersom en jobber litt med gammelt utstyr er dette utrolig luksus. =) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 De prioriterte dual-gigabit ser jeg, hvorfor? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 De prioriterte dual-gigabit ser jeg, hvorfor? Kan jo egne seg ypperlig som en hjemmebygd router/firewall f.eks. Da er det greit med 2 nettverksporter Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 De prioriterte dual-gigabit ser jeg, hvorfor? Kan jo egne seg ypperlig som en hjemmebygd router/firewall f.eks. Da er det greit med 2 nettverksporter Det er sant, men liksom da er det hva de sikter for da? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 De prioriterte dual-gigabit ser jeg, hvorfor?Kan jo egne seg ypperlig som en hjemmebygd router/firewall f.eks. Da er det greit med 2 nettverksporterDet er sant, men liksom da er det hva de sikter for da? Ville vel heller sett på det som at det gir muligheten for det. Må jo ikke bruke begge. Kan jo eventuelt bygge en for filserver, bundle nettverkskontaktene, sette ting på forskjellig nett, koble nettverk 2 til failover switch etc etc. Er vel strengt tatt mange bruksområder for 2xethernet og personlig foretrekker jeg det framfor 1xethernet + WiFi for eksempel. Lenke til kommentar
espenbo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg bruker com porten på laptopen min hver dag på jobben. Det er en slik jeg får lasta opp nye innstillinger i mange av kontrollerne våre. Ja også de helt nye. Til hjemmebrukere er det ikke mange som trenger comport idag. Men i diverse styringsystemer er dette som er standar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Og nå er vel heller ikke dette kortet strengt tatt for hjemmebrukere flest Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det at VIA lever i feil tiår er ikke så rart. De har ikke utviklet mye av teknologien de fikk fra Cyrix i sin tid. Men, ja, er ikke sikker på om denne holder til PFsense eller ei, C7 er ikke akkurat rik på ytelse til varmeutvikling. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Synes jeg ser både LPC og COM port, men kortet har ikke hdmi. Hvilket ti-år lever VIA i? Virkelighetens tiår. Begge disse portene er etterspurt i embedded prosjekter for styring og overvåking, noe HDMI ikke er. HDMI er dermed etterspurt i et annet segment, for HTPC'er, hvor dette kortet vil ytelsesmessig komme til kort(pun inteded). Rart hvordan man på den ene siden kan kritiser for at gammel teknologi fortsatt brukes , men man på den andre siden klager når man fjerner muligheten Endret 4. januar 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå