Gå til innhold

Mistet jobben grunnet tøv med firma

Anbefalte innlegg

Jeg ble ansatt i en bedrift sent i november. Prosjekter og planer ble alltid forskjøvet og vi ble fortalt at vi skal fullføre det "snart". Dette ble det aldri noe av. Det endte bare opp med at vi sto i utvalgte butikker og solgte produkter. Vi skulle reise nordover nå etter jul og selge gode produkter. Så får jeg helt plutselig en telefon som sier at de i selskapet bare later seg og gjør ingenting. Firmaet er visst spredd rundt om i Norge og er nystartet i Trondheim. Jeg ble ansatt her i Trondheim. Hvordan kan det ha seg slik at firmaet i Trondheim allerede oppløses? Jeg har skrevet kontrakt. Hva skal jeg gjøre? Er faen meg urettferdig å bare ta i fra en jobben grunnet at selskapet er sløvt. Føler at jeg ikke er så rimelig glad akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble ansatt i en bedrift sent i november. Prosjekter og planer ble alltid forskjøvet og vi ble fortalt at vi skal fullføre det "snart". Dette ble det aldri noe av. Det endte bare opp med at vi sto i utvalgte butikker og solgte produkter. Vi skulle reise nordover nå etter jul og selge gode produkter. Så får jeg helt plutselig en telefon som sier at de i selskapet bare later seg og gjør ingenting. Firmaet er visst spredd rundt om i Norge og er nystartet i Trondheim. Jeg ble ansatt her i Trondheim. Hvordan kan det ha seg slik at firmaet i Trondheim allerede oppløses? Jeg har skrevet kontrakt. Hva skal jeg gjøre? Er faen meg urettferdig å bare ta i fra en jobben grunnet at selskapet er sløvt. Føler at jeg ikke er så rimelig glad akkurat nå.

Er du ikke blitt oppsagt enda,så gå øyeblikkelig til legen og sykemeld deg.Si til legen at du er deppa og ikke trives på jobb.Smør på så han går med på en sykemelding.

Så holder du deg sykemeldt,og ser etter ny jobb.

Dette gjør du for å sikre deg inntekt og ikke stå i en situasjon uten jobb.(selv om du vil kvitte deg med denne jobben om en stund)

De kan ikke si deg opp de første 6mnd du er sykemeldt.

Du kan også omgå problemet med å melde deg arbeidsledig en stund dersom du er sykemeldt når firmaet går konkurs.

Det er kanskje ikke helt fair måte å gjøre det på,dette her.Men du må tenke på deg selv også.Firmaet du jobber for virker jo helt cowboy..de kan takke seg sjøl.

Jeg vet det er mange her inne som kommer til å "arrestere" meg for å oppfordre deg til å sykemelde deg,og mene at du "snylter" på staten.Men nå er det engang slik her i livet at vi jobber for å tjene penger,ikke for "samfunnet".

Din lojalitet ligger naturligvis til syvene og sist i din egen lommebok og egen interesse.

Arbeidsgivere jazzer om "lojalitet",men det er merkelig nok alltid liten lojalitet å spore når det går fra arbeidsgiver til ansatt...tenk litt på det.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...