Gå til innhold

Linker til sunn mat?

Anbefalte innlegg

Har gått ned 25 kg og er nå 96 kg. Var 94 før jul, men sviktet helt når all julematen ble tatt frem..

Det jeg ønsker, er en slags side som viser bilder av forskjellige _sunne_ matretter og oppskrift på hvordan man lager det.

Foreløbig kjører jeg bare Wok med 2 opphakkede kyllingfilèter til middag. Av og til grov ris sammen med stekt kyllingfilèt. Forresten; hvilke krydder kan man ha på for å gi kyllingfilèten litt mer smak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Ble hvertfall litt inspirert til hvordan lage mine egne måltider av å se på de der. Har stramt budsjett så vil også unngå å kjøpe 20 forskjellige ting for å få til èn middag liksom. :p Wok + kyllingfilèt er liksom superenkelt. Samme med kyllingfilèt og ris.

Endret av Olgadolga
Lenke til kommentar

Vis du har gått ned 25kg, gått litt opp i juleferien, så tror jeg det bare er å forsette som du har gjort før. Du vet jo at det fungerer. Ikke at det er så dumt å prøve litt annet mat men.

Prøv å hold deg unna salt, er ikke særlig bra for slankingen. Ta heller på litt pepper på den kyllingen din.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale en frokost som vil få deg til å føle deg bra utover dagen.

1 bolle med 100 gram Kellogs Albran (gir 15 gram kostfiber, halvparten av dagsbehovet)

Så fyller du skålen med Biola (bringebær eller blåbær)

Deretter kutter du opp ei halv pære, halvt eple i små biter og strør i skålen.

Ikke ha sukker i, frukten gjør det søtt, du kan heller drysse litt søtningsmiddel om du absolutt må ha det, eller fruktsukker.

Kostfiberet i K.Albran, fruktene vil få magen til å føle som ei fjær, biolaen inneholder aktive melkesyrebakterier og er veldig bra for tarmfloraen.

Veldig sunn frokost, men ikke så all verdens rik på protein, jeg tipper du får 20 gram protein fra det, du kan eventuelt ta en halv proteinshake på slutten.

En effektiv tarmflora er også viktig for treningsfremgangen mtp opptaket ditt.

ADVARSEL:

om du har en kontorjobb, så må denne frokosten testes ut forsiktig på forhånd, dette er en frokost som setter fart på fjertingen.

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...