-iL- Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Krav: bluetooth sitter bra, rister ikke løs under løping grei batteritid ikke ørefeste da jeg får vondt rundt øret av slike ikke bøyle, da det blir ubehagelig med hjelm/lue Sennheiser sine øreplugger for sport ser jo fine ut, men ser ikke ut som det er en modell med bluetooth? Noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 http://www.jaybirdgear.com/jf3/bluetooth-headphones-features.html# Vurderer å kjøpe disse selv. Usikker på hvor bra de sitter. Men de dekker de andre kravene dine. Hvis jeg har skjønt riktig når du skriver ikke ørefeste da jeg får vondt rundt øret av slike så regner jeg med at du mener sånne som går rundt selve øret? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 http://www.jaybirdgear.com/jf3/bluetooth-headphones-features.html# Vurderer å kjøpe disse selv. Usikker på hvor bra de sitter. Men de dekker de andre kravene dine. Hvis jeg har skjønt riktig når du skriver ikke ørefeste da jeg får vondt rundt øret av slike så regner jeg med at du mener sånne som går rundt selve øret? ja! Takk for tipset, disse så bra ut. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ut i fra kriteriene du nevner så er det JayBird sine, som er nevnt, og Jabra Sport BT som passer. Med unntak av at Jabra går rundt øret. Både Jabra og JayBird har et "anker" som sitter i øret, men Jabra har i tillegg en "krok" som da går rundt øret, som du ikke ønsker. Eg har ikke testet JayBird men eg har Jabra'en selv. Trådløst headsett når du trener er fantastisk. Men... Størrelsen på disse(begge to) gjør at rekkevidden er noe kort og batterilevetiden er begrenset. Jabra'en har ei batterilevetid på ca 2-2,5 timer med musikk, og ut i fra erfaringer eg har lest på nettet om JayBird så har de klart å doble dette. Noen erfarer noe kortere enn 5-5,5 timer. Rekkevidden er begrenset. Og ut i fra reviews på nettet så mener eg at Jabra'en her har best rekkevidde, selv om det er lite som skiller de. På en dårlig dag vil du måtte ha telefonen rundt armen(på høyre side) eller rundt halsen lengst mulig opp. Det er kun da du vil unngå bortfall av musikk når du beveger deg. På gode dager har eg klart(med Jabra'en) å ha mobilen i lommen uten at det har vært irriterende mye bortfall av musikk(men det har skjedd). Så bortsett fra de to temaene så er trådløse headsett til trening en revolusjon Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ut i fra kriteriene du nevner så er det JayBird sine, som er nevnt, og Jabra Sport BT som passer. Med unntak av at Jabra går rundt øret. Både Jabra og JayBird har et "anker" som sitter i øret, men Jabra har i tillegg en "krok" som da går rundt øret, som du ikke ønsker. Eg har ikke testet JayBird men eg har Jabra'en selv. Trådløst headsett når du trener er fantastisk. Men... Størrelsen på disse(begge to) gjør at rekkevidden er noe kort og batterilevetiden er begrenset. Jabra'en har ei batterilevetid på ca 2-2,5 timer med musikk, og ut i fra erfaringer eg har lest på nettet om JayBird så har de klart å doble dette. Noen erfarer noe kortere enn 5-5,5 timer. Rekkevidden er begrenset. Og ut i fra reviews på nettet så mener eg at Jabra'en her har best rekkevidde, selv om det er lite som skiller de. På en dårlig dag vil du måtte ha telefonen rundt armen(på høyre side) eller rundt halsen lengst mulig opp. Det er kun da du vil unngå bortfall av musikk når du beveger deg. På gode dager har eg klart(med Jabra'en) å ha mobilen i lommen uten at det har vært irriterende mye bortfall av musikk(men det har skjedd). Så bortsett fra de to temaene så er trådløse headsett til trening en revolusjon Hm visste ikke at lyden kunne bli borte så fort. Hadde sett for meg at de hadde et bedre rekkevidde. Har lenge vurdert å kjøpe trådløst(Bluetooth)headset for trening, men også for vanlig bruk. Men er de to som er nevnt i tråden de beste for trening? Kan ikke finne noe som skiller seg bra. Er på jakt etter noen som sitter godt og har god lydisolering fra lyder utenfor. Ser ikke ut som det er noen bluetooth headset som er laget med det :/ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Begge disse to isolerer godt lyder utenfra. Med godt så mener eg så godt som man kan forvente. Dette er ikke headsett for audiofile, men heller for oss som vil ha musikk når man trener. Og da er det og et spørsmål om det å isolere så mye utenfra er trygt. Eg løper mye langs veien og har behov for å høre syklister(som ringer), biler og andre kjøretøy når eg er langs veien. Så lenge eg ikke setter Jabra'en på full styrke så er ikke dette noe problem(men eg kan da guffe på litt og få bedre isolasjon). Rekkevidden er dessverre slik den er. Disse headsettene er ikke store greiene, og de har derfor særdeles begrenset plass til sender og mottaker, og derfor blir ikke disse laget bedre enn de absolutt må. Om man har mobilen liggende på en benk eller bord(eller treningsapparat) så vil rekkevidden være lengre enn om du har den på kropp. Men mer enn 5-6 meter ville eg ikke ha satset på. Ellers er disse to målrettet laget for trening, og være trådløse. Jabra, JayBird og Sennheiser er de tre produsentene som utmerker seg til trening(lette, sitter godt, tåler fukt og har gode ledninger), men det er kun Jabra og JayBird som har laget trådløse headsett til trening, så langt. Det finnes mange trådløse headsett etterhvert, problemet er at disse tåler lite fukt(svette/regn), har for korte eller for lange ledninger, sitter løst og slike typiske problemer. Finner du ett du liker er det derimot ingenting i veien for å bruke det Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg kjøpte Arctic P311 etter litt overveining. Jeg vurderte Jaybird - men var redd for rapporter om at de strøyk med hos folk som svettet veldig mye... P311 er billige (kjøpte de hos datakjeden), tror det var under 300 kroner. Batteriet holder ca 10 treningsøkter, og jeg har ingen problemer med de. Har brukt de i 3-4 måneder uten problemer - anbefales! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Sikkert godt headsett, men personlig ville bøylen bak irritere meg når eg bruker lue eller har passe høy krage. Men det er nok en smakssak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå