Vent180dager Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Hei! Lurer på om det er mulig å tildele en applikasjon til en enhet, f.eks. koble PCn til en tv skjerm og spille av en film på den mens en spiller på pc skjermen og ha lyden til filmen komme ut av TV høytalerene og lyden fra spillet komme ut av hodetelefonene? Var ikke helt sikker på hvilket forum denne tråden skulle gå under så jeg bare smelte den på her :> Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Dette kommer mye an på filmavspiller programmet og spillet. Hvis man f.eks bruker VLC så tror jeg at man kan f.eks sette opp den til å alltid sende lyden via den digitale-lydutgangen over HDMI. Og det er jo som regel HDMI man bruker mot TV. De fleste spill vil nok bruke det som er definert som "default audio device" i windows, og hvis det er det innebygde lydkortet eller et USB headset så burde det fungere. Men.. så kommer det til bilde og da spørs det nok litt på hvordan du har satt opp dual-desktop i driveren og hvordan spillet oppfører seg mot to skjermer. VLC drar man bare over til den desktop'n som vises på TV og maksimerer. Er det et browser spill så er det greit, da er det browseren som er hovedvinduet. Men hvordan spill som WoW eller CoD oppfører seg vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Dette kommer mye an på filmavspiller programmet og spillet. Hvis man f.eks bruker VLC så tror jeg at man kan f.eks sette opp den til å alltid sende lyden via den digitale-lydutgangen over HDMI. Og det er jo som regel HDMI man bruker mot TV. De fleste spill vil nok bruke det som er definert som "default audio device" i windows, og hvis det er det innebygde lydkortet eller et USB headset så burde det fungere. Men.. så kommer det til bilde og da spørs det nok litt på hvordan du har satt opp dual-desktop i driveren og hvordan spillet oppfører seg mot to skjermer. VLC drar man bare over til den desktop'n som vises på TV og maksimerer. Er det et browser spill så er det greit, da er det browseren som er hovedvinduet. Men hvordan spill som WoW eller CoD oppfører seg vet jeg ikke. Spillet er SWTOR. Har ikke prøvd enda, men det gir mening så jeg tror nok dette vil virke. Jeg bruker VLC Takk ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå