Gå til innhold

StasjonærPC + Skjerm til gunstig pris

Anbefalte innlegg

Hei!

Er bare å innrømme at det har skjedd mye siden sist jeg kjøpte meg en stasjonær pc på nett. Det var på den tiden hvor 500mb ram var bra! (noen får arrestere meg om dette aldri var mye:)

Noe er tiden kommet til at jeg og min samboer vil kjøpe oss en stasjonær pc, som vi kan sette på "kontoret". Har surfet litt rundt på de forskjellige nettstedene som har ulike "salg" i forbindelse med det nye årer, men som jeg fort fant ut så har det skjedd en utrolig utvikling siden jeg sist kjøpte pc.

Vi ønsker ikke å bruke mer enn 6k for pc+skjerm. Er det noen som har tips til hva som er gunstig å kjøpe.

Bruken vil variere fra surfing på nett til redigering av bilder og kanskje noe spilling om det er mulig. Spill i 2012 krever vel mye mer enn hva jeg er vant til.

Takk på forhånd.

noob.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får ikke gode stasjonære pc til 4000 kr i dag. Hvis du vil gjøre et godt kjøp er nok brukt maskiner på finn/QXL men problemet du kan være uheldig også. Så jeg ville muligens gått litt opp i pris eller gått for AMD.

F.eks en grei budsjettmaskin:

- Cooler Master Centurion 5 II Midi Tower Fan: 1x 140mm Front, 1x 120mm Rear, 19dBA, ATX, mATX, Blue LEDs On/Off

- Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Fan

- Intel® Core™ i5-2400 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.1Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

- Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, HDMI, DP, LPT, COM, mSATA

- Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

- HIS Radeon HD 6670 1GB GDDR5

PCI-Express 2.1, DVI, native-HDMI, DisplayPort

Er vel helt greit oppsett, du trenger enten SSD/harddisk, ville satset på en SSD disk og dvd brenner. Corsair M4 64 GB eller mere er helt grei. Men kingston hyperX er muligens litt bedre igjen på ytelse.

Alternativ kan man vurdere FM1 prosessor f.eks AMD A8-3870K som har Radeon HD6550D grafikkkort da kan du droppe PCI-E skjermkort om du ikke spiller noe særlig krevende spill.

Angående skjerm er nok f.eks full HD DVI skjerm som er stikkordet.

BenQ, Samsung er helt greie.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for svar..

Så dell sitt tilbud: Min lenke

Er ikke noe å samle på?

Joda, men ikke regn med å spille noe spill på den. HD 6450 er så svakt at man like greit kunne spart seg bryet og kjørt integrert grafikk på prosessor med en gang.

Et annet problem med Dell er at oppgradering ikke er så greit, det er "kjent" at Dell, HP og lignende pleier å legge inn strømforsyninger med spesielle opplegg på spenninger og hovedkort/kabinetter som ikke passer med tredjepartsdeler. I dag er det eneste poenget med en stasjonær å kunne oppgradere den i senere tid, kan man ikke oppgradere er det like greit å kjøpe en laptop. Det eneste en laptop ikke gjør bra i dag er spill med tung grafikk og tunge regneoppgaver som 3D-modellering, videoredigering, videoomkoding til nettbrett, og distribuerte prosjekter som folding@home.

Om du kan strekke deg en tusenlapp får du Komplett home i50, som vil takle alt du kan ønske deg. Ellers hadde jeg like greit gått for en 17" type ASUS X73SV.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...