Gå til innhold

Hvordan slutte på høyskolen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir vel å kontakte fakultetet som nevnt ovenfor her, men du kan også ta kontakt med kontaktlæreren din regner jeg med.

Du har ikke nødvendig noen kontaktlærer på høyere utdanning, i alle fall ikke ved HiOA, kun faglærere.

Jeg veit ikke om det er satt opp noen mal for å avslutte et studium ved HiOA, letteste er å kontakte skolen.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Det er mulig at enkelte skoler har en slik regel, men det vet jeg ikke noe om. På NTNU kan vi ta fag så mange ganger vi vil så lenge det ikke er bestått. Man har vel uansett skole minst 3 forsøk, og når man slutter på studiet er vel sjansen for at man tar fagene senere på samme skole heller liten.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke melder seg av eksamen så telles det vel som et forsøk hvis man senere skulle bestemme seg for å ta faget på nytt?

Lurer på om det kanskje kun gjelder om man møter opp og skriver opp navnet sitt på typisk en liste som bekrefter at du er der. Lurer på om det også er noe greier om at man kan stikke av innen de første X antall minuttene og da telles det ikke eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Ikke ta noe jeg sier for 100% fakta, men er i alle fall noe slikt jeg mener å huske det er. Det jeg vet for sikkert er at vi i alle fall har 3 forsøk (det originale forsøket + 2 til hvis du stryker og/eller har lyst å benytte deg av kontekesamen). Går på HiOA.

Lenke til kommentar

Hmm, tydeligvis ganske forskjellig fra skole til skole. Hos oss telles det som forsøk dersom du ikke melder deg av eksamen innen 3 uker før eksamen.

Vi har noe av det samme. Man må melde seg av innen fristen (jeg er usikker på hvor lang tid det er i forveien, men det er en universell dato for alle fag hvert semester) om det ikke skal telle som et forsøk. Det spiller ingen rolle dersom man ikke har ståkarakter i faget før, siden vi kan prøve så mange ganger vi vil, men man kan bare forbedre karakteren én gang. Så om man ikke møter, stryker, leverer blankt eller gjør det dårligere eller like bra/dårlig som sist - ja, da har man brukt opp muligheten.

Siden dette varierer veldig fra lærested til lærested, så vil jeg anbefale å spørre fakultetet eller eksamenskontoret om man bryr seg. Hvis man bare vil gi seg, og ikke skal ta noen av fagene senere, så er det nok ganske så likegyldig hva man gjør eller ikke gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...