Gå til innhold

Netshop og reklamasjon på PSU

Anbefalte innlegg

Det har vært en del negative tråder mhp. Netshop og reklamasjon på PSU (som denne), så da min MIST 650W avgikk med døden 1. januar og var nærmere tre år gammel, var jeg spent på hva Netshop ville gjøre, men det viste seg at det ikke var noe grunn til frykt.

I går (andre arbeidsdag) fikk jeg e-post om at reklamsjonen var godtatt uten at jeg engang trengte å sende inn PSU'en, at jeg ville få et Chieftec Super 650W i erstatning, men kunne ta kontakt for å oppgradere mot mellomlegg.

Etter litt hjelp på forumet bestemte jeg meg for å oppgradere til en Seasonic-X 760W og ga beskjed om det i går ettermiddag. I dag fikk jeg så melding om at den kan hentes på deres hentebu i Oslo (mitt ønske) i dag.

Med andre ord god og veldig rask service og absolutt ikke noe forøk på å argumentere for kun to års reklamasjonsrett, så det som beskrives av noen i tråden jeg lenket til, ser ikke ut til å værre standard hos Netshop!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det HAR vært standard hos Netshop. Men flott at det løste seg for deg og at de endelig har fått skikk på reklamasjonskunnskapene sine :)

Ja, det var en del over forventning å få ny PSU allerede tredje dagen. Nå betviler jeg vel egentlig at det har vært standard hos Netshop å bryte forbrukerkjøpsloven. Det er helt naturlig at de som føler seg dårlig behandlet gir tydelig beskjed om det, mens de fleste (antagelig) som har fått bra behandling er fornøyd med det og ikke sier fra om det.

Selv har jeg hatt to reklamasjoner hos Netshop tidligere, og var fornøyd med behandlingen av begge (men ingen av produktene var over to år gamle).

Lenke til kommentar

Hva måtte du vise til for å få det til?

Jeg har en 600w Mist som tok kvelden, ødelagte kondensatorer. Og mener å huske at jeg ikke fant igjen bestillingen inne hos Netshop, siden de hadde oppgradert sidene siden jeg bestilte, og gamle ordre ble slettet. Kvitteringen som kom med forsendelsen har jeg ikke.

Har også en 500w jeg nettopp byttet for at denne også ikke skulle ta kvelden, og brukte den litt for å gjøre noe, og det kom ikke helt gode lyder fra denne.

Hvis jeg kan få tilsendt nye, så er jo det greit å ha liggende :)

Lenke til kommentar

Hva måtte du vise til for å få det til?

Jeg har en 600w Mist som tok kvelden, ødelagte kondensatorer. Og mener å huske at jeg ikke fant igjen bestillingen inne hos Netshop, siden de hadde oppgradert sidene siden jeg bestilte, og gamle ordre ble slettet. Kvitteringen som kom med forsendelsen har jeg ikke.

Min 650W Mist lå inne på mine sider hos Netshop, den var faktisk erstatning for en 500W Mist jeg kjøpte i 2007. Så jeg fikk den opp som valg i reklamasjonssiden til Netshop. I beskrivelse forklarte jeg at ingen lamper lyste på hovedkortet, men at med en annen strømforsyning lyste de som normalt, og den forklaringen var nok til å få godkjent reklamasjonen uten noe mer om og men.

Jeg hadde regnet med å måtte sende den inn, og vente i beste fall en uke, men fikk altså ny etter tre dager. :)

Lenke til kommentar

Det HAR vært standard hos Netshop. Men flott at det løste seg for deg og at de endelig har fått skikk på reklamasjonskunnskapene sine :)

Ja, det var en del over forventning å få ny PSU allerede tredje dagen. Nå betviler jeg vel egentlig at det har vært standard hos Netshop å bryte forbrukerkjøpsloven. Det er helt naturlig at de som føler seg dårlig behandlet gir tydelig beskjed om det, mens de fleste (antagelig) som har fått bra behandling er fornøyd med det og ikke sier fra om det.

Selv har jeg hatt to reklamasjoner hos Netshop tidligere, og var fornøyd med behandlingen av begge (men ingen av produktene var over to år gamle).

Må du huske at de som har en dårlig erfaring, er alltid de som skriker høyest. :p

Men jeg har hatt et par dårlige erfaringer med Netshop selv. Men det er hovedsaklig hvorfor jeg holder meg unna de selv.

Selvfølgelig betyr det ikke at jeg ønsker at alle andre skal gjøre det samme.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...