Gå til innhold

skademelding bil

msmcrae

Anbefalte innlegg

Har vært uheldig å hatt en krasj i går. Kjørte i bil bakfra. Alt er min skyld, så det er ikke noe problem. Mitt spm er, han som kjørte på tok den første delen av skademeldingen og sender til sitt forsikringsselskap.

SKal jeg sende inn noe til mitt forsikringsselskap, eller ordner dette seg selv? finner desverre ikke noe svar på dette noen plass på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal jeg sende inn den del 5 jeg fikk med meg da? der jeg skal fylle inn føre, fart osv? vi fylte jo bare ut en skademelding

Hvis det står del 5 på det du sitter igjen med, så har nok motparten tatt med seg litt for mange deler. Mener det skal være en del til hvert selskap, en til hver sjåfør, og altså denne siste, del 5 som er til politiet eller SSB? Husker ikke helt 100%.. :hmm:

Lenke til kommentar

Siden du uansett tar skyld i skaden er det enkleste du kan gjøre å kaste/arkivere det papiret du sitter igjen med, og skrive en enkel skademelding på nettet. Det verste som kan skje er at du får skylden uansett.. så du trenger ikke å gjøre noen stor sak ut av det.

Det du skal sitte igjen med er en del som er lik den delen motparten sitter igjen med. Den som skriver seg som fører A sitter igjen med originalen, og den som skriver seg som fører B sitter igjen med en del som har avtrykk av siden som er fyllt ut på stedet. Begge deler inneholder en del 2 som skal fylles ut hver for seg og sendes til eget selskap.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bedre å sende inn enn at du mister tiliten til forsikringsselvskapdet ettersom de gjør ikke noe med saken i løpet av en til to mnd uten de papirene og du veit aldri hva slags folk du har krasjet. Når lastebilsjåføren som kjørte i meg ikke leverte inn tok jeg en telefon til han og vips da var papirene og alt levert dagen etter som han lovet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...