kul_11 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Ville bare si at Vaagen consulting er en bra og billig webshop plass. Bestilte et 128mb mmc kort fra dem på fredag og fikk det i går . Det kaller jeg kjapp behandling av kunder. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Kan si meg helt enig! Vaagen duger absolutt, og spesielt på pris. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det eneste er at siden deres ser helt forferdelig ut, og at de ikke vil selge "over disk". (De holder til i HGSD) Det gjør Pål (www.pm-data.no) og hans priser er ikke så ille de heller, selv om han ikke har så altfor mange merker osv. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Wow, noen fikk varen sin.. "Surprise" Da må det jo være DEN sjappa... Jeg liker bedre å høre hvordan folk blir behandlet ved retur etc. Når alt funker så kan de værste svindlerne fremstå som engler... Dette kunne vel egentlig ha vært skrevet i webshopguiden, og gitt en bra karakter, for så ekstraordinert var det vel ikke.. Om du hadde blitt behandlet sinnsykt bra etter f.eks en retur, så kunne jeg forsått din begeistring... Beklager, men jeg blir litt oppgitt.. Jeg har Mamoz som favorittsjappe, dem er dyr men veldig profesjonelle, men jeg har egentlig aldri startet en tråd som f.eks; "Da jeg fikk skjermkortet neste dag osv".. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Beklager, men jeg blir litt oppgitt.. Greit nok det. Men tror ingen skal være redd for at dårlige erfaringer med butikk X ikke skal komme ut... For er det noe som det er "populært" å prate om, så er det nettopp negative ting. Ofte blir også bagatellmessige enkeltepisoder (ofte bare misforståelser fra en litt "kort" kunde) blåst opp noe hinsides. Ta f-eks Komplett. Norges største? Selvfølgelig har de noen misfornøyde kunder - og alle dukker vist opp her... Hvis derimot en kunde eller 2 er fornøyd med noe, så er det faktisk lov å dele de erfaringene også. :wink: Videre...At en butikk leverer raskt, er på ingen måte noen garanti for at du vil få en problemfri retur. Det er en kjent sak. Men rask levering er i allefall et godt tegn på at de tar kundene sine alvorlig. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Når det gjelder retur hos vaagenconsulting, har jeg så langt hatt god erfaring: I.f.m. bygging av min nye PC, ble alle delene bestilt hos vaagenconsulting. Etter monteringen fikk jeg ikke et radeon 9500 pro til å fungere skikkelig sammen med hovedkortet. Jeg tok kontakt (via mail) med vaagenconsulting ang. problemet, og ble oppringt noen få minutter etterpå! Konklusjonen vi kom til, var at det muligens kunne være et kompabilitetsproblem mellom hoved- og skjermkort, og vi ble enige om at jeg skulle finne meg et alternativt skjermkort eller hovedkort i nettbutikken deres, og legge inn ny bestilling på dette. Jeg bestemte meg for å bytte skjermkortet, og tok kontakt med vaagenconsulting igjen. Og, tro det eller ei, mens jeg ventet på det nye kortet, fikk jeg faktisk låne et skjermkort av dem. Slå den! Det virker som om denne nettbutikken har "skjønt det" når det gjelder kundebehandling. I mitt tilfelle strekte de seg i alle fall lenger enn hva jeg forventet. Om jeg skal lete etter noe negativt, må det være at de stadig vekk "ikke betjener telefonen i dag" . Men bevares, så lenge de ringer tilbake etter å ha mottatt mail fra kundene sine, fungerer det vel greit nok. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Videre...At en butikk leverer raskt, er på ingen måte noen garanti for at du vil få en problemfri retur. Det er en kjent sak. Men rask levering er i allefall et godt tegn på at de tar kundene sine alvorlig. Vil bare kommentere at rask levering ikke nødvendigvis forteller noe som helst om service'en til nettbutikken. Jeg skal forklare dette litt nærmere: Å ha et varelager fører til at "mye" kapital blir låst. I tillegg er det slik (dette er spesielt for bl.a. databransjen) at varene på lager faktisk blir mindre og mindre verdt for hver uke som går (modellene faller i pris...). Og det trengs ikke høyskoleutdanning for å skjønne at man ikke tjener penger på å selge ut varer for lavere pris enn hva de er kjøpt inn for. Det er derfor slik at mange nettbutikker ikke har eget varelager, men baserer seg i større eller mindre grad på at importøren/grossisten sender varene direkte til kundene, eller at varene blir sendt via postkassen til nettbutikken for omadressering til kundene. Da sier det seg selv at det er lagerstatus og ekspedering hos importøren/grossisten som bestemmer leveringstiden, og ikke service'en til nettbutikken. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Vil bare kommentere at rask levering ikke nødvendigvis forteller noe som helst om service'en til nettbutikken. Jeg skal forklare dette litt nærmere: Å ha et varelager fører til at "mye" kapital blir låst. I tillegg er det slik (dette er spesielt for bl.a. databransjen) at varene på lager faktisk blir mindre og mindre verdt for hver uke som går (modellene faller i pris...). Og det trengs ikke høyskoleutdanning for å skjønne at man ikke tjener penger på å selge ut varer for lavere pris enn hva de er kjøpt inn for. Det er derfor slik at mange nettbutikker ikke har eget varelager, men baserer seg i større eller mindre grad på at importøren/grossisten sender varene direkte til kundene, eller at varene blir sendt via postkassen til nettbutikken for omadressering til kundene. Da sier det seg selv at det er lagerstatus og ekspedering hos importøren/grossisten som bestemmer leveringstiden, og ikke service'en til nettbutikken. Ja men kjære deg, det er jo nettbutikken som er mellomleddet. Gjør ikke de jobben sin, får ikke jeg heller noen varer, eller innvilget en retur. Videre må jeg si jeg ble noe overrasket at du faktisk giddet å kommentere at jeg mente det var et godt tegn, ja et tegn av alle ting, at en butikk leverte raskt. Og merk, jeg spesifiserte ingen spesielle her. Vaagen har ikke eget lager. Det står jo på første punkt i kjøpsvilkårene. "For å kunne tilby sluttbruker/kunde gode priser har Vaagen Consulting valgt å bruke hovedsakelig importør/leverandør sine lager. Produktene blir derfor sendt direkte fra importør/leverandør sine lager" Og hvor varene blir sendt fra er jo helt uvesentlig for meg som kunde - så lenge jeg får de som avtalt. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ja men kjære deg, det er jo nettbutikken som er mellomleddet. Gjør ikke de jobben sin, får ikke jeg heller noen varer, eller innvilget en retur.Videre må jeg si jeg ble noe overrasket at du faktisk giddet å kommentere at jeg mente det var et godt tegn, ja et tegn av alle ting, at en butikk leverte raskt. Og merk, jeg spesifiserte ingen spesielle her. Vaagen har ikke eget lager. Det står jo på første punkt i kjøpsvilkårene. "For å kunne tilby sluttbruker/kunde gode priser har Vaagen Consulting valgt å bruke hovedsakelig importør/leverandør sine lager. Produktene blir derfor sendt direkte fra importør/leverandør sine lager" Og hvor varene blir sendt fra er jo helt uvesentlig for meg som kunde - så lenge jeg får de som avtalt. Tror vi er ganske enige om denne saken ! Jeg ønsket bare komme med en generell kommentar om nettbutikker v.s. leveringstider. Det er utallige innlegg her på forumet der nettbutikker får pes pga dårlig leveringstid, og det virker for meg som om det er mange som ikke har skjønt det jeg skrev i mitt tidligere innlegg ang. vareleger eller mangel på sådan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå