Gå til innhold

Hvilken Mp3 spiller er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal kjøpe meg en Mp3-spiller. Nå står det mellom "iRiver iFP-390" og Cowon Systems "iAudio CW200".. (..eller kanskje "iAudio CW 300", men den er litt dyere).

 

"iRiver iFP-390" og "iAudio CW200" får jeg til samme pris (ca 2250,-) i hver sin nettbutikk. Har noen tips om hvilken som er best?

 

-Alexander

 

 

Jeg lette selv leeenge etter en mp3 spiller som skulle tilfredstille mine behov, og min iRiver iFP-395 har gått over all forventninger. Det er en 512 MB versjon av den du har vurdert, ellers er de helt like (min er gullfarget). Jeg har fortsatt ikke byttet batteri/ladet siden jeg kjøpte den, og har hattt den i 2 uker. Bruker den litt under en time om dagen.

 

Veier 35 gram, genial å trene med da det følger med armbånd og halsstropp og i tillegg bæretaske... Den har radio og opptaker, og for de som har kritisert kvaliteten på dette :) Da får dere teste igjen....er råbra kvalitet på både opptak generelt og opptak fra radio eller line in. Bra menyer, masse innstillinger, autofadinger som funker, støtter de fleste formater og ser fet ut. Kosta skjorta, men absolutt verdt hver eneste krone. Dette er kongen på haugen, og til alle dere iPod freaks. iPod er en meget bra spiller, men den er ALT for stor, funker IKKE til å trene med (det er jo en jævla harddisk), og den er ikke SÅ mye bedre enn alternativene.

 

iRiver er flinke med å oppdatere drivere. Den aller siste gjorde det slik at jeg kan velge mellom å bruke spilleren min som en usb flyttbar harddisk, eller bruke manager versjonen som gjør det mulig å kopiere filene raskere, stille inn radio kanaler ++++ fra programmet som følger med. veldig enkelt...

 

 

vel, skal skrive en bedre test til deg, satt på jobben og hadde 2 minutter til å skrive dette.....

 

MVH Christian

Lenke til kommentar

Jeg har selv en iAudio CW200 med 256mb og er kjempefornøyd. Liten, lett, veldig enkel å bruke, godt display og enkelt program for overføring av filer. Itillegg bruker den AAA-batteri så du kan ta med deg flere hvis du skal på "lang-tur"...

 

Eneste ulempen er den relativt dårlige batteritiden. Ca. 8-9 timer på et AAA-batteri (oppladbart 750mAh) :oops:

 

Ellers, kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Hvorfor tar du ikke en titt på Apple iPod. Minste utgave er på 10Gb og koster 3000 kroner.  

 

Les mer på www.apple.no/ipod

 

for stor :wink:

 

for stor?? :o

har du noen gang sett en ipod?? kjøp en 15GB utgave så får du med bæreveske (trengs så du ikke skraper opp den fine overflata på ipoden :D) "fjernkontroll" og dockingstasjon.

beste kjøpet jeg har gjort på flere år!

Lenke til kommentar
Hvorfor tar du ikke en titt på Apple iPod. Minste utgave er på 10Gb og koster 3000 kroner.

 

Les mer på www.apple.no/ipod

 

for stor :wink:

 

for stor?? :o

har du noen gang sett en ipod?? kjøp en 15GB utgave så får du med bæreveske (trengs så du ikke skraper opp den fine overflata på ipoden :D) "fjernkontroll" og dockingstasjon.

beste kjøpet jeg har gjort på flere år!

 

En ipod har et volum på ca 100cm3, sammenlignet med feks iaudio cw200 som har volum på under 50, så... ja den er for stor :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har selv en iAudio CW200 med 256mb og er kjempefornøyd. Liten, lett, veldig enkel å bruke, godt display og enkelt program for overføring av filer. Itillegg bruker den AAA-batteri så du kan ta med deg flere hvis du skal på "lang-tur"...

 

Eneste ulempen er den relativt dårlige batteritiden. Ca. 8-9 timer på et AAA-batteri (oppladbart 750mAh) :oops:

 

Ellers, kjempefornøyd.

 

Går god for alt det der. Veldig fornøyd med min CW200 også.

 

bfisk

Lenke til kommentar

Må bare kommentere en av de første postene:

 

Det ble sakt at harddiskbaserte mp3-spillere er utsatt for slittasje siden harddisken er mekanisk, og selv anbefalte personen minidisc. Hvis ikke minidisc er mekanisk så vet ikke jeg!

 

plus at minidisc er er forbruksprodukt eller hva det nå heter.. Man må kjøpe discer/kasseter "hele" tiden. Vet ikke hvor mye det blir i lengden, men alle monner drar ;)

Lenke til kommentar

Cowon IAudio 200300 har fått gode omtaler. De er kompakte, enkle, små, lang batteritid, god lyd og rask overføring.

 

Test av CW 300 er her: http://www.hardware.no/tester/lyd/iaudio_c...300/index5.html

 

Eg vurderer også ein Mp3-spiller. Men liker ikkje de store harddisk versjonene. Når du skal på reise buss, tog, gå, sykle, jogge, på skolen osv....så er ein liten kompakt spiller perfekt.

 

Den spiller eg eg personlig vil ha er CW300. Spesielt den på 256Mb. Da får eg innpå fra 30-60 sanger avhenging av størrelsen, noe som er nok for mitt behov. Den hadde blitt brukt mest i samband med skole.

Lenke til kommentar

Min erfaring med hd-basert mp3 (Zen) er at den er liten nok til å gjøre stort sett alt, kanskje bortsett fra jogging. Lagringsplass får man aldri nok av, så om man ikke er treningsfantom er en hd-spiller etter min mening det beste valget.

 

Når det er sagt, gir 512mb på en flashspiller plass til mye bra musikk. Før, når 32mb flashminne kostet skjorta, følte jeg at flashspillere gav for lite plass for pengene. En spiller med hd var eneste alternativet, nå er det annerledes. Cd-baserte spillere er ihvertfall jeg ferdig med, det blir uungåelig mer mas med eksterne lagringsmedier. Utrolig deilig å slippe de, og ha alt du trenger i en liten boks.

 

Alt i alt kan jeg si meg meget fornøyd med min Zen, lagringsplass er alltid greit å ha. Eneste jeg savner er at den ikke er godt egnet for jogging.

Lenke til kommentar

Å finne ut av egne behov før man kjøper er vel det beste rådet. Budsjettet har det vel også med å legge en demper på moroa...

 

En ting jeg har lurt på en stund er om andre spillere enn iRiver har en ekstern batteripakke man kan koble på? Jeg har en iRiver IMP-400 (cd-basert) selv, og synes den ekstra batteripakka med to stk. AA batterier er en genial ting. Lite jeg hater mer enn å gå tom for batteri og ikke kunne høre mer på musikk før jeg har fått ladet igjen eller finner en stikkontakt. Den sylinderen med batteriene er langt fra pen, men det er liksom ikke så nøye. Den bruker som sagt også batterier man får kjøpt overalt, noe som er veldig praktisk.

 

Er dette noe bare jeg setter pris på? Er det andre spillere som har dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...