Gå til innhold

Hvilken Mp3 spiller er best?


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg en Mp3-spiller. Nå står det mellom "iRiver iFP-390" og Cowon Systems "iAudio CW200".. (..eller kanskje "iAudio CW 300", men den er litt dyere).

 

"iRiver iFP-390" og "iAudio CW200" får jeg til samme pris (ca 2250,-) i hver sin nettbutikk. Har noen tips om hvilken som er best?

 

-Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har egentlig ikke noe svar til deg, men jeg vil også stille spørsmål i samme genre til de som har erfaring med ulike MP3 spillere. Jeg vurderer nå å kjøpe en, og vil helst ikke at den skal være for dyr (under 2000,-). Og jeg ønsker en med min.256 MB minne. Så en Magic Star 256MB MP3 spiller på www.mpx.no som så bra ut, noen som har erfaringer med denne eller andre som de vil anbefale?

Lenke til kommentar

Vet ikke så mye om de du skrev om der, men jeg kan fortelle deg hvorfor jeg ikke synes MP3 spillere er noe poeng å kjøpe ENDA.

 

Den dagen man får MP3 spillere med statisk minne i 5 - 50 GB klassen kan det begynne å bli aktuelt.

 

Så sier du...men det finnes MP3 spillere med 20 GB minne.

 

Da sier jeg, joda, men det er en liten harddisk som spinner og er mottakelig for alt det som kommer med et mekanisk medium. Utsatt for støt og fysisk slitasje.

 

MP3 spillere med Flashmine og andre typer statisk minne er ikke mottakelig for dette, men har alt for liten kapasitet og er pris pr MB er alt for dyrt.

 

Mitt alternativ har lenge vært og vil bli en stund til....Minidisc!

Det er fortsatt et mekanisk medium men til en latterlig billig penge. Du får en ok spiller til rundt 2000kr, og en blank minidisc koster 10 - 20 kr og har plass til flere timer musikk i Sony sitt format. Inget annet bærbart medium er i nærheten av å røre dem på pris pr mb. Batteri kapasiteten er utrolig høy (over 10 timer) og vekten er MEGET lav.

 

Men seff...må du ha en MP3 spiller..så...kjør på!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Vet ikke så mye om de du skrev om der, men jeg kan fortelle deg hvorfor jeg ikke synes MP3 spillere er noe poeng å kjøpe ENDA.

 

Den dagen man får MP3 spillere med statisk minne i 5 - 50 GB klassen kan det begynne å bli aktuelt.

 

Så sier du...men det finnes MP3 spillere med 20 GB minne.

 

Da sier jeg, joda, men det er en liten harddisk som spinner og er mottakelig for alt det som kommer med et mekanisk medium. Utsatt for støt og fysisk slitasje.

 

MP3 spillere med Flashmine og andre typer statisk minne er ikke mottakelig for dette, men har alt for liten kapasitet og er pris pr MB er alt for dyrt.

 

Mitt alternativ har lenge vært og vil bli en stund til....Minidisc!

Det er fortsatt et mekanisk medium men til en latterlig billig penge. Du får en ok spiller til rundt 2000kr, og en blank minidisc koster 10 - 20 kr og har plass til flere timer musikk i Sony sitt format. Inget annet bærbart medium er i nærheten av å røre dem på pris pr mb. Batteri kapasiteten er utrolig høy (over 10 timer) og vekten er MEGET lav.

 

Men seff...må du ha en MP3 spiller..så...kjør på!!

 

AKIRA

 

Jeg har en minidisc, men syns det blir for stort. Tar lang tid å kopiere musikk over til "kasettene" også. Selv om dagens mp3 spillere med flashminne ikke har så stor lagringkapasiet, så tar det bare etpar sekunder å laste over en sang. Så føler ikke det er noe problem.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe meg en mp3-spille, men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Vet ikke så mye om de du skrev om der, men jeg kan fortelle deg hvorfor jeg ikke synes MP3 spillere er noe poeng å kjøpe ENDA.

 

Den dagen man får MP3 spillere med statisk minne i 5 - 50 GB klassen kan det begynne å bli aktuelt.

 

Så sier du...men det finnes MP3 spillere med 20 GB minne.

 

Da sier jeg, joda, men det er en liten harddisk som spinner og er mottakelig for alt det som kommer med et mekanisk medium. Utsatt for støt og fysisk slitasje.

 

MP3 spillere med Flashmine og andre typer statisk minne er ikke mottakelig for dette, men har alt for liten kapasitet og er pris pr MB er alt for dyrt.

 

Mitt alternativ har lenge vært og vil bli en stund til....Minidisc!

Det er fortsatt et mekanisk medium men til en latterlig billig penge. Du får en ok spiller til rundt 2000kr, og en blank minidisc koster 10 - 20 kr og har plass til flere timer musikk i Sony sitt format. Inget annet bærbart medium er i nærheten av å røre dem på pris pr mb. Batteri kapasiteten er utrolig høy (over 10 timer) og vekten er MEGET lav.

 

Men seff...må du ha en MP3 spiller..så...kjør på!!

 

AKIRA

 

Det finnes også mp3 spillere som kjører de små minicdene på 192 mb.

Du får en slik for under en tusing.... Den jeg har kjøpt har 10 minutters minne/buffer så jogging er ikke noe problem.

En 10 pakkning med cder koster rundt 50,-.

Lenke til kommentar
Vet ikke så mye om de du skrev om der, men jeg kan fortelle deg hvorfor jeg ikke synes MP3 spillere er noe poeng å kjøpe ENDA.

 

Den dagen man får MP3 spillere med statisk minne i 5 - 50 GB klassen kan det begynne å bli aktuelt.

 

Så sier du...men det finnes MP3 spillere med 20 GB minne.

 

Da sier jeg, joda, men det er en liten harddisk som spinner og er mottakelig for alt det som kommer med et mekanisk medium. Utsatt for støt og fysisk slitasje.

 

MP3 spillere med Flashmine og andre typer statisk minne er ikke mottakelig for dette, men har alt for liten kapasitet og er pris pr MB er alt for dyrt.

 

Mitt alternativ har lenge vært og vil bli en stund til....Minidisc!

Det er fortsatt et mekanisk medium men til en latterlig billig penge. Du får en ok spiller til rundt 2000kr, og en blank minidisc koster 10 - 20 kr og har plass til flere timer musikk i Sony sitt format. Inget annet bærbart medium er i nærheten av å røre dem på pris pr mb. Batteri kapasiteten er utrolig høy (over 10 timer) og vekten er MEGET lav.

 

Men seff...må du ha en MP3 spiller..så...kjør på!!

 

AKIRA

 

Fleste mp3 spillere har over 10 timer batterikapasitet!

Lenke til kommentar

alpalace:

Min Sony MZ-N10 er mindre enn harddisk baserte MP3 spiller og like lett som en minnebasert. Den kjennes knapt i lommen. Kjøp MP3 spiller, men før du gjør det ta en titt på de nyeste Minidisc spillerne i butikken.

 

TheMatrix:

Jo, disse kan være et alternativ, men jeg har mer tillit til en CD plate trygt inne i et plastikcover enn en bunch med små CDer ligge å slenge. Minne buffer på minidisc også.

 

Nag-sinn:

Ja, er det ikke utrolig at en motorbasert avspiller kan ha like god batterikapasitet som en MP3 spiller. Jeg synes du bare bygget opp under min egen argumentasjon.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe svar til deg, men jeg vil også stille spørsmål i samme genre til de som har erfaring med ulike MP3 spillere. Jeg vurderer nå å kjøpe en, og vil helst ikke at den skal være for dyr (under 2000,-). Og jeg ønsker en med min.256 MB minne. Så en Magic Star 256MB MP3 spiller på www.mpx.no som så bra ut, noen som har erfaringer med denne eller andre som de vil anbefale?

 

fikk Jaxx Beatssounds nå i helgen. førsteinntrykket er veldig positivt. Under 2000,- , flashminne på 256MB og ekstra ørepropper følger med (Sennheiser)

 

Les testen på www.hardware.no og erfaringene på xenses.no

 

Bestilte på fredag, hadde spilleren på lørdag...BRA !

Lenke til kommentar
Hei!

Skal kjøpe meg en Mp3-spiller. Nå står det mellom "iRiver iFP-390" og Cowon Systems "iAudio CW200".. (..eller kanskje "iAudio CW 300", men den er litt dyere).

 

"iRiver iFP-390" og "iAudio CW200" får jeg til samme pris (ca 2250,-) i hver sin nettbutikk. Har noen tips om hvilken som er best?

 

-Alexander

 

Hvis du først skal kjøpe deg en MP3-spiller bør du kjøpe deg enn med god plass. Minst 10 GB harddisk. En MP3-spiller på 256 MB til kr. 2.500 er ikke verdt pengene. Da er det bedre å kjøpe en discman som kan spille av MP3.filer. der får du jo innpå 700 MB, + 700 MB på resten av CDene du har med deg.

Lenke til kommentar
Hei!

Skal kjøpe meg en Mp3-spiller. Nå står det mellom "iRiver iFP-390" og Cowon Systems "iAudio CW200".. (..eller kanskje "iAudio CW 300", men den er litt dyere).  

 

"iRiver iFP-390" og "iAudio CW200" får jeg til samme pris (ca 2250,-) i hver sin nettbutikk. Har noen tips om hvilken som er best?

 

-Alexander

 

Hvis du først skal kjøpe deg en MP3-spiller bør du kjøpe deg enn med god plass. Minst 10 GB harddisk. En MP3-spiller på 256 MB til kr. 2.500 er ikke verdt pengene. Da er det bedre å kjøpe en discman som kan spille av MP3.filer. der får du jo innpå 700 MB, + 700 MB på resten av CDene du har med deg.

 

Discman blir for stort.. Det tar bare etpar sekunder a laste over sanger til mp3-spilleren, sa derfor gjor det ikke noe at det ikke er sa stor lagringskap. Har ikke tenkt til a ****** pa musikk i flere timer i strekk..

 

Takk for alle rad, men skal satse pa mp3-spiller.

 

Neste som skal gi meg tips, ver snill a si hvilken mp3-spiller jeg bor satse pa, a ikke hva jeg ikke skal satse pa..

Lenke til kommentar

enig, veldig mange som kommer med tips om hva annet du kan velge enn mp3, men grunnen er enkel:

- tar liten plass med flashbaserte mp3 spillere

- trenger ikke plass til 5000 titler - hører ikke på så mye uansett av gangen

- mye raskere å skifte ut låter

- lang levetid på batteriene (stort sett)

- støtsikker (i motsetning til CD-baserte)

så please: kom med tips til hvilke spillere man bør velge istedet for andre medium. Takk for tips til Jaxx forresten, har sett på den også!

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe svar til deg, men jeg vil også stille spørsmål i samme genre til de som har erfaring med ulike MP3 spillere. Jeg vurderer nå å kjøpe en, og vil helst ikke at den skal være for dyr (under 2000,-). Og jeg ønsker en med min.256 MB minne. Så en Magic Star 256MB MP3 spiller på www.mpx.no som så bra ut, noen som har erfaringer med denne eller andre som de vil anbefale?

 

fikk Jaxx Beatssounds nå i helgen. førsteinntrykket er veldig positivt. Under 2000,- , flashminne på 256MB og ekstra ørepropper følger med (Sennheiser)

 

Les testen på www.hardware.no og erfaringene på xenses.no

 

Bestilte på fredag, hadde spilleren på lørdag...BRA !

 

Har lest testen om Jaxx Beatsounds. Den virket bra, men fikk ikke like bra omtale om lyden, som de to jeg har spurt om pa toppen. Derfor er jeg litt skeptisk til den.

-Takk for tips :)

Lenke til kommentar

Sitter og hører på radiodelen på min Amac 256 mb MP3 spiller nå. Må si jeg er fornøyd med denne spilleren. Kan oppgradere med smartmedia card om jeg vil. Den kan også kode til mp3/mp3pro fra linjeinngang eller via FM radio. Har også stemme opptak. Bruker kun 1 aaa batteri som varer sånn cirka 10-14 timer. Har kjøpt oppladdbare batteri så det skal ikke være noe problem.

 

Har også en mp3 cdspiller men det brukes kun til spilling av musikk på kontoret.

 

Skal du bruke den til jobben/skole og kortere turer er minne mp3 spillere å foretrekke spør du meg. Ca 50 låter burde holde lenge

Lenke til kommentar
Mitt alternativ har lenge vært og vil bli en stund til....Minidisc! Inget annet bærbart medium er i nærheten av å røre dem på pris pr mb. Batteri kapasiteten er utrolig høy (over 10 timer) og vekten er MEGET lav.

 

Men seff...må du ha en MP3 spiller..så...kjør på!!

 

Intet annet bærbart medium kan slå det på pris per MB? Det er bare tull. CD-MP3-spillere er trolig uslåelige der. 700 MB for 2-3 kroner er kongen på haugen så vidt jeg kan se.

 

Ellers skal det nevnes at 10 timer på en MP3-spiller regnes som lite. Normalt er 12-16 timer, og det finnes spillere som har 24 timers kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...