Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Dårlig upload hastighet i utorrent-GET?

Anbefalte innlegg

Sliter med dårlig opp-hastigheter i utorrent, ligger på 0-2kb/s. Nedhastigheten ligger på stabilt 1.2MB/s.

Har GET som bredbåndsleverandør og lurer på om det kan ligge noen begrensninger der?

På en bekjents nettverk får jeg gode hastigheter, men så fort eg er på mitt eget nettverk stopper det.

Har ingen begrensninger satt i utorrent options, og lurer egentlig på hvor feilen kan ligge.

Noen som har lignende problemer, og funnet løsning på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig som kommentaren over sier. Uten at dette er riktig vil du ikke være nåbar fra utsiden - og ergo er det ingen som vil kunne hente noe fra din maskin.

Merk at Utorrent har en veldig fin innebygget tester for å sjekke om dette er satt opp riktig eller ikke (under options).

Du må enten bruke UPnP for automatisk forwarding (best om det fungerer, dog det avhenger litt av ruteren din og nettverksoppsettet) eller evt. forwarde porten manuellt i din ruter.

At det fungerer på annet nettverk men ikke ditt kan fort forklares via at UPnP står på i Utorrent men at det ikke fungerer hjemme for deg riktig f.eks.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått noe framgang. Rota litt med port forwarding og statisk IP og fikk endelig meldingen "your ports are open"i utorrent testen =)

Ser og mer aktivitet på upload fronten, så jeg håper det er i orden nå!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått noe framgang. Rota litt med port forwarding og statisk IP og fikk endelig meldingen "your ports are open"i utorrent testen =)

Ser og mer aktivitet på upload fronten, så jeg håper det er i orden nå!

fungerer testen i utorrent så skal alt være i orden :)

Merk dog at det er fremdeles ikke garantert at du vil seede mye bare fordi du kan. Hvis du tester på piratebay (på en lovlig fil selvfølgleig) så vil du som regel se mye seeding veldig fort siden folk ikke er særlig flinke til å seede der og dermed blir du fort veldig attraktiv.

På private torrent trackere av diverse slag som driver med ratio derimot så er det ofte ikke like lett. Der er det ofte nesten for mange som seeder, og da kan det ofte ta veldig lang tid før noen trenger å hente data fra deg - eller evt. ikke særlig mye/fort. Da må du heller strategisk velge å seede ting enten med en gang torrenten starter, eller på torrent som har spesiellt få seedere men mange leechere. Dette er ikke alltid så enkelt, men du finner sikkert ut av det. Jeg ville are informere så du ikke blir frustrert over hvorfor det ser ut som uploaden din ikke blir brukt selv om Utorrent sier alt er i orden... da kan det være en av faktorene nevnt over som i spill.

-Stigma

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...