Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg har da en Macbook Pro 13inch tidlig 2011. Jeg har da 4GB Ram, men siden jeg driver med Photoshop, Final Cut Pro X og EyeTV så tar det på dataen litt. I tillegg så har jeg ofte mange programmer oppe samtidig, så jeg har da bestemt meg for å oppgradere til 8GB Ram. Derfor så jeg meg litt rundt på nettet og fant da dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632078 . Jeg bestilte jo dette med en gang, uviten og vanskelighetsnivået på dette prosjektet. Da er det jeg lurer på, er dette lett for en person som har middels peiling på data, bare lite på det som ligger inni, eller burde jeg bli assistert av min bror som man kan si har mer peiling? Har også bestilt meg denne musen her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648477 Men så begynte jeg å tenke, og nå lurer jeg dypt på om denne musen funker for fullt på Mac sin OS x? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Å oppgradere RAM er noe av de enkleste å gjøre. Ihvertfall er det det på PCer. Da har du normalt en lite luke på baksiden som du bare skrur av - og dette gir tilgang til RAMslottene. Her er det bare å plugge inn RAMen. Så lenge du har sjekket at dette er ritkig RAM å bruke så er det ingenting mer teknisk involvert enn det - altså er det kun krav om at du vet hvordan et skrujern fungerer Jeg er ikke helt sikker på om Macbook Pro har en slik luke. Jeg vil annta det - men jeg bruker lite Mac selv så jeg skal ikke garantere dette. Dette kan du jo dog lett sjekke på forhånd når du har maskinen fysisk tilgjengelig. Om det ikke finnes en tilgangluke for RAMen så er det en langt større prosess av å sku opp maskinen og få fysisk tilgang i så fall - så vi får håpe det ikke er tilfellet og at Apple ikke har valgt å være sær på dette området Anngående USB ustyr så vil det aller meste fungere på Mac som fungerer på PC. Det eneste som ikke er så sikkert er om softwaren som følger med pakken for å styre avanserte features vil støtte Mac platformen, så det bør du undersøke mer selv før kjøp (for lat og syk til å google opp den infoen for deg akkurat nå) - men i værste tilfelle så skulle musen i seg selv fungere via standard drivere (dog du vil jo gjerne miste mye fancy ekstrafunksjonalitet på den måten om du ikke får brukt de korrekte driverene og software). EDIT: Nei forresten - jeg ser jo at det står på infosiden du selv linker til at denne støttes at Mac OSX (sjekk nederst). Da burde det jo være i boks... Dette burde du vel strengt tatt sett etter selv før du spurte -Stigma Endret 4. januar 2012 av Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Å oppgradere RAM er noe av de enkleste å gjøre. Ihvertfall er det det på PCer. Da har du normalt en lite luke på baksiden som du bare skrur av - og dette gir tilgang til RAMslottene. Her er det bare å plugge inn RAMen. Så lenge du har sjekket at dette er ritkig RAM å bruke så er det ingenting mer teknisk involvert enn det - altså er det kun krav om at du vet hvordan et skrujern fungerer Jeg er ikke helt sikker på om Macbook Pro har en slik luke. Jeg vil annta det - men jeg bruker lite Mac selv så jeg skal ikke garantere dette. Dette kan du jo dog lett sjekke på forhånd når du har maskinen fysisk tilgjengelig. Om det ikke finnes en tilgangluke for RAMen så er det en langt større prosess av å sku opp maskinen og få fysisk tilgang i så fall - så vi får håpe det ikke er tilfellet og at Apple ikke har valgt å være sær på dette området Anngående USB ustyr så vil det aller meste fungere på Mac som fungerer på PC. Det eneste som ikke er så sikkert er om softwaren som følger med pakken for å styre avanserte features vil støtte Mac platformen, så det bør du undersøke mer selv før kjøp (for lat og syk til å google opp den infoen for deg akkurat nå) - men i værste tilfelle så skulle musen i seg selv fungere via standard drivere (dog du vil jo gjerne miste mye fancy ekstrafunksjonalitet på den måten om du ikke får brukt de korrekte driverene og software). EDIT: Nei forresten - jeg ser jo at det står på infosiden du selv linker til at denne støttes at Mac OSX (sjekk nederst). Da burde det jo være i boks... Dette burde du vel strengt tatt sett etter selv før du spurte -Stigma Jeg så det nederst om musen, men i tillegg så leste jeg på noen reviews at det ikke funket og da ble jeg egentlig bare forvirret og ville ha en bekreftelse av en som f.eks hadde musen at det funket. Men jeg vet jeg må skru opp dataen for å komme til Ram brikkene, i tillegg var skruene limt eller noe lignende så hvis jeg ikke har godt nok press blir de ødelagt. De sa hvertfall det på en youtube video. Ellers ser det ut som en lett job, som jeg antar vil gå fint . Takker for svar. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Kanskje en apple guide kan hjelpe deg med RAM brikkene Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 @ Speider-gutten: Linken funker ikke Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Fungerer hos meg. Her er den på ny http://support.apple.com/kb/ht1270 Vist ikke den fungerer, gå på google og søk på Macbook Pro ram upgrade. Skal komme opp som en av de første Endret 4. januar 2012 av Speider-gutten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå