-GrAvYy Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hey! Jeg har akkurat kjøpt meg ny receiver til mitt 5.1 anlegg (onkyo 609) for å støtte 3D og HD lyd. Når jeg bruker playstation 3 som blu-rayspiller får jeg ingen informasjon om at det er HD lyd som er input til receiveren. Har jeg playstations blu-ray audio output på Linear PCM får jeg at input på receiveren er Multich PCM. Er playstations blu-ray audio output på bitstream får jeg Dolby Digital som input på receiveren (Dette er ikke HD?). Jeg ser ingen tegn til f.eks DD TrueHD eller andre HD-lyd formater som jeg kan sette som output fra receiveren til høyttalerne. PS3 er koblet til receiver med HDMI. Burde jeg kjøpe en vanlig Blu-ray spiller for dette formålet? All hjelp tas godt imot. Jeg er ikke veldig kyndig på dette området Lenke til kommentar
-GrAvYy Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Hmm, prøvde en film som ikke støttet 3D, men dolby digital TrueHD, og satte PS3s audio output på bitstream. Da fikk jeg receiveren til å motta DD TrueHD. Er det slik at jeg bør ha bitstream fremfor Linear PCM da? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 PS3 støtter såvidt jeg vet ikke HD-lyd ved avspilling av 3D-film. Ved å bruke bitstream vil forsterkeren din stå for dekoding av lyden. Velger du LPCM vil PS3 stå for dekodingen. I ditt tilfelle har du nok mer å hente ved å la forsterkeren din gjøre den jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå